Star Vaults VD Henrik Nyström ger uppdatering runt helgens stresstest av Mortal Online 2 – erhållit 1,7 MSEK i spelardonationer

Det har minst sagt varit en intensiv helg med såväl några serverkrascher på grund av det massiva trycket på servrarna som ett fantastiskt tillfälle att få input från spelarna – där en överväldigande majoritet är mer än bara positiva. Spelstreamingtjänsten Twitch som jag personligen är aktiv på har givit mycket värdefull direktkontakt med intresserade spelare.

Samtliga 40.000 nycklar för att delta i stresstestet tog snabbt slut och jag bedömer att stresstetet kan ha varit en världens största av sitt slag i vår sandbox mmorpg genre. Vi jobbar nu hårt för att kunna stabilisera servrarna att kunna hantera en större mängd samtidiga spelare än vad vi hade förväntat oss. Detta är naturligtvis ett mycket angenämt problem och vi har därför beslutat oss för att förlänga stresstestet för att säkerställa att servrarna kan hantera den stora mängd spelare som Mortal Online 2 mycket väl kan stå inför. Det skall tilläggas att inget särskilt svårlöst har upptäckts och att servrarna överlag uppvisar väldigt god stabilitet.

En annan starkt glädjande aspekt är spelarnas vilja att hjälpa till. Star Vault har erhållit hittills ca 1,7 MSEK i spelardonationer i samband med stresstestet där majoriteten även då aktivt bidrar till att testa beta-versionen så den skall kunna bli än bättre.

Trafiken till Star Vaults webbplatser ökar markant och vår grupp på Discord har glädjande nog nu passerat 20.000 medlemmar. Jag skulle vilja påstå att 2021 kommer att bli Star Vaults år och vill rikta ett varmt tack till alla som visar intresse för Star Vault och Mortal Online 2.

Henrik Nyström, VD Star Vault AB (publ)

Denna information är sådan information som Star Vault AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 mars 2021.