Test påbörjat där spelarna för första gången kan prova Mortal Online 2 i Unreal Engine 5

logo_svart_vitbg.jpg

2023-10-20

Star Vault AB (publ) (”Star Vault” eller ”Bolaget”) meddelar att ett publikt test för befintliga spelare i Mortal Online 2 (MO2) påbörjats idag och kommer att vara slutfört på måndag nästa vecka. Spelarna kan nu för första gången prova MO2 i Unreal Engine 5 (UE5). Syftet med testet är att samla in viktiga data för att göra en sista puts inför släppet på Epic Games Store, samt återlanseringen på Steams distributionsplattform, som världens första MMORPG-spel i UE5.

”MO2 gör sig onekligen väldigt bra i UE5 och att bli först ut i världen med ett MMORPG-spel i UE5 ser jag och teamet som en mycket stor bedrift. Vi har skruvat upp förväntningarna inför det snart kommande släppet”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.

I samband med släppet koordineras marknadsföringsaktiviteter. Några av världens största influensers inom MMORPG-genren, som följt spelet under året, står redo.

Ta gärna del av UE5-filmen med spelets kommande drake här: https://www.youtube.com/watch?v=ttjFiWDXIDM

En bild som visar inomhus, vägg, möbler, bord

Automatiskt genererad beskrivning