Årsredovisning och beslutsunderlag inför årsstämman i Starbreeze AB (publ) finns nu tillgängliga

These corporate news are available in Swedish.

Starbreeze AB, en av Sveriges ledande oberoende spelutvecklare, meddelar idag att årsredovisning och beslutsunderlag inför årsstämman i Starbreeze AB (publ) finns tillgängliga på Starbreeze hemsida.

Starbreeze håller årsstämma den 13 november 2014 kl. 16:00 på Hilton Stockholm Slussen Hotel, Guldgränd 8 i Stockholm. Kallelsen till stämman gick ut den 15 oktober. Sista anmälningsdag till stämman är den 7 november, kl. 16:00.

Pressmeddelande för nedladdning: Pressmeddelande 23 oktober 2014   Årsrapport 2013/2014 för nedladdning: Full Year Report 2013-2014  Styrelens fullständiga förslag för nedladdning:  Styrelsens fullständiga förslag årsstämma 2014

Årsredovisning för verksamhetsåret 2013/2014, som avslutades 30 juni 2014, samt beslutsunderlag till stämman finns nu tillgängliga för nedladdning på: http://www.starbreeze.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Bo Andersson Klint, VD, Starbreeze AB

Tel: 08-209 208, e-post: ir@starbreeze.com

Om Starbreeze:

Starbreeze är en oberoende skapare, utgivare och distributör av högkvalitativa underhållningsprodukter med huvudkontor i Stockholm. På Starbreeze skapar vi tv- och dataspel efter egen design och genom licensierade varumärken. Vår vilja är att alltid förbättra och maximera våra varumärken - med gameplay som vårt ledord.

Starbreeze ligger i framkant för självständig digital distribution inom spelbranschen där vårt spelarforum på distributionsplattformen Steam är det största. Våra senaste produkter inkluderar det adrenalinpumpande bankrånarspelet PAYDAY 2 och det kritikerrosade äventyrsspelet Brothers - A Tale of Two Sons.

Starbreeze AB är noterat på Nasdaq Stockholm First North Premier (STAR, ISIN kod: SE0005992831).  Starbreeze varumärken inkluderar OVERKILL Software och PAYDAY-serien.

Mer information finns på http://www.www.starbreeze.com.