Starbreeze AB utser ny tillförordnad VD

Styrelsen för Starbreeze AB (publ) har idag beslutat att utse Mats Juhl, bolagets nuvarande CFO, till tillförordnad verkställande direktör (VD) medan rekryteringsprocessen av en permanent VD slutförs. Mats Juhl ersätter Jürgen Goeldner som till Årsstämman 2024, den 15 maj 2024, nominerats till styrelseordförande.

Mats Juhl har varit CFO på Starbreeze sedan 2020 och har tidigare innehaft ledande positioner på bland annat Mips AB (publ), Tengbomgruppen AB, Sweden Arena Management KB (Friends Arena), Ticnet AB och Enea AB (publ).

Styrelsen i Starbreeze ser fram emot ett fortsatt nära samarbete med Mats Juhl under övergångsperioden till dess att en permanent ersättare presenteras.

För mer information, vänligen kontakta;
Torgny Hellström, styrelseordförande
Tel: +46(8)-209 229
E-post: ir@starbreeze.com

Starbreeze är en oberoende utvecklare, förläggare och distributör av PC och konsolspel till en global marknad, med studios i Stockholm, Barcelona, Paris och London. Med det framgångsrika varumärket PAYDAY™ i centrum, utvecklar Starbreeze spel baserat på egna och andras varumärken, både internt och i samarbete med externa spelutvecklare. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B.
För mer information, besök www.starbreeze.com och corporate.starbreeze.com.