Starbreeze offentliggör Brothers - a Tale of Two sons

The corporate news are only available in Swedish.

Starbreeze offentliggör Brothers – A Tale of Two Sons

Starbreeze AB, en av Sveriges ledande spelutvecklare, meddelade i dag att projektet som tidigare benämnts som ”P13” får namnet ”Brothers – A Tale of Two Sons”. Spelet produceras av Starbreeze Studios tillsammans med filmregissören Josef Fares och förläggs av 505 Games på Xbox LIVE® Arcade, PlayStation®Network och PC. Spelet kommer att finnas till försäljning våren 2013.

”När jag först kom att tänka på Brothers - A Tale of Two Sons ville jag kombinera det starka berättande som du hittar i film med den närvaro och upplevelse som du finner i spel. Det känns väldigt skönt att äntligen få visa spelet då jag är stolt och glad över vad vi gjort” Josef Fares - Game Director.

Besök http://brothersgame.com/ för att få en första titt på spelet.

För mer information vänligen kontakta:

Mikael Nermark, VD Tel: 018-843 33 00 e-post: ir@starbreeze.com

Starbreeze är en av Sveriges största oberoende spelutvecklare. 2012 förvärvades OVERKILL Software som nu ingår i Starbreezekoncernen. Starbreeze och OVERKILL utvecklar data- och TV-spel i egen regi och i partnerskap med ledande internationella spelförläggare. I spelportföljen finns åtta titlar som har lanserats, där Syndicate och PAYDAY: The Heist är de senast släppta spelen. Starbreeze grundades 1998 och har drygt 5 000 aktieägare.

PRESSRELEASE  2012-09-27