• Starbreeze AB/

Starbreeze tänkta förvärv OVERKILL Software och 505 Games inleder samarbete angående PAYDAY spelserien

The corporate news are only available in Swedish.

PRESSRELEASE  2012-06-07

Starbreeze AB, en av Sveriges ledande spelutvecklare, meddelade i dag att OVERKILL Software, bolaget Starbreeze har träffat avtal om att förvärva, valt 505 GAMES SRL som samarbetspartner för PAYDAY spelserien. Avtalet är ett förlagsavtal med 505 som förläggare, men OVERKILL Studios behåller all äganderätt till spelet.

”Det är mycket positivt att OVERKILL Software också valt att samarbeta med 505 Games. Vi anser att 505 Games är en mycket bra samarbetspartner för både PAYDAY spelserien och P13” säger Mikael Nermark, VD för Starbreeze AB.
”Vi har hittat den allra bästa partnern för PAYDAY spelserien. Samarbete med 505 Games ger OVERKILL Studios både resurserna och den kreativa friheten att utveckla spelet. Med support och stöd av 505 Games kommer vi att göra nya bankrån på en skala som aldrig setts tidigare” säger Bo Andersson Managing Director på OVERKILL Software.