Statoil lanserar automatstationer

Report this content

Statoil lanserar automatstationer Idag lanserar Statoil automatkonceptet 1-2-3 i Sverige. De första automatstationerna öppnas i Göteborg och Skara. 1-2-3-stationerna erbjuder bensin till lägre pris och är ett komplement till Statoils servicestationer. 1-2-3 är ett nytt varumärke som Statoil nu introducerar på den svenska marknaden. De nya automatstationerna erbjuder bensin till lågpris. Bensinpriset ligger 25 öre lägre på 1-2-3 stationerna än Statoils rekommenderade pumppris. - Det nya automatkonceptet vänder sig till kunder som enbart vill tanka bensin snabbt, enkelt och billigt. Vi kommer att bygga 1-2-3-stationerna på platser där kunderna kan uträtta andra ärenden i samband med att de tankar, säger Jörgen Stensgaard, projektledare för 1-2-3. Under de närmaste månaderna kommer totalt fem automatstationer att öppnas på fyra orter i landet: Göteborg, Skara, Södertälje och Malmö. 1-2-3 är en självständig enhet inom Statoil Detaljhandel AB. Konceptet finns sedan tidigare etablerat i Norge med 22 stationer, i Danmark med 11 stationer och i Baltikum med 10 stationer. På 1-2-3-stationerna är det möjligt att tanka med Statoilkort, Visa, MasterCard, bankkort och de flesta betalkorten. För mer information, kontakta: Ulf Svahn, informationsdirektör Statoil Detaljhandel, Tel. 070-429 61 91 Jörgen Stensgaard, projektledare 1-2-3, Tel. 0705-28 70 09 Bilder på 1-2-3 finns att hämta på www.statoil.se Station Detaljhandel AB har ca 600 försäljningsställen i Sverige. Vi driver koncepten Statoil, ICA Express och 1-2-3. På våra fullservicestationer erbjuder vi drivmedel, snabbmat, livsmedel samt bil- och fritidsprodukter. Biluthyrning och biltvätt är andra stora verksamheter. Statoil Detaljhandel AB ägs till hälften av ICA Ahold AB och Den Norske Stats Oljeselskap A.S. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/22/20021122BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/22/20021122BIT00290/wkr0002.pdf