Statoil välkomnar näringsutskottets beslut om förseningsavgift för nätbolagen

Report this content

Statoil välkomnar näringsutskottets beslut om förseningsavgift för nätbolagen Nu har riksdagens näringsutskott beslutat att införa förseningsavgift för nätbolagen i samband med byte av elleverantör. Därmed sätts press på bolagen att följa regelverket och genomföra snabbare och enklare byten av elleverantör. - Det är mycket glädjande att näringsutskottet nu beslutat om sanktioner mot de nätbolag som försvårar leverantörsbyten. Detta kommer att innebära smidigare byten för konsumenterna och dessutom minskade kostnader för elhandelsbolagen, säger Håkan Svanberg, direktör Statoil Elektricitet. För ytterligare information kontakta: Håkan Svanberg, direktör Elektricitet, Statoil Energi Tel: 08-429 61 99, 070-660 72 72 E-Mail: hakan.svanberg@statoil.com Ylva Swenzén, informationschef, Statoil Tel: 08-429 62 70, 070-429 62 70 E-Mail: ylwa.swenzen@statoil.com Statoil Elektricitet är den främste uppstickaren på den avreglerade svenska elmarknaden. Statoil drev en aktiv lobbykampanj för att skapa en fri elmarknad i Sverige och fortsätter att jobba för krångelfria byten av elleverantör. Över 60.000 elkunder, däribland 3.500 företag, har hittills bytt till Statoil. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00450/bit0001.pdf