Första spadtaget för Statoils nya station i Strömstad

Nu har första spadtaget tagits för Statoils nya fullservicestation i Strömstad vid E6. Närvarande var Strömstads kommunalråd Ronnie Brorsson. Stationen är en av fem nya fullservicestationer som Statoil öppnar under året och invigningen är planerad till juni.

Svenska Statoil är ledande i drivmedelsbranschen och fortsätter att bygga framtidens stationsnät med en kombination av fullservicestationer, automatstationer och truckdieselanläggningar som erbjuder olika typer av drivmedel.

– Vi kan drivmedelsmarknaden och ser till att våra stationer erbjuder bästa möjliga produkter och rätt servicenivå för våra kunder, deras fordon och för vår miljö. Vår nya station i Strömstad har ett utmärkt läge intill E6 vid Handelsparken. Den blir också ett bra alternativ för våra norska grannar i och med att stationen ligger så nära gränsen, säger Dan Petersson, etablerare, Svenska Statoil.

Den nya stationen i Strömstad vid E6 blir ett välkommet tillskott i Statoils drivmedelskedja med stationer från Kiruna i norr till Trelleborg i söder med generösa öppettider. Den nya fullservicestationen är en utveckling av Statoils framgångsrika koncept vilket bland annat innebär stora glasade fönsterpartier och fler toaletter.

– En annan nyhet är att det finns en lounge där man kan ta en välbehövlig paus längs vägen och sitta ned för att njuta av en kopp kaffe gjord på nymalda bönor, en nybakad baguette med färsk fyllning, koppla upp sig på Internet eller läsa en tidning, säger Dan Petersson.

Alla Statoils stationer har samma koncept med en modern profil som möter kraven på säkerhet, miljöansvar och produktutbud. På stationen i Strömstad kommer det också att finnas biltvätt, Svanenmärkt spolarvätska på pump och en truckdieselanläggning med bra möjligheter och utrymme för tung trafik att tanka.

– Äntligen! Nu är vi igång med ett helt nytt verksamhetsområde i kommunen vilket kommer att betyda mycket för utvecklingen i Skee. Att Statoil, som är ett stort och etablerat företag väljer att satsa här känns extra bra och visar på en framtidstro i området, säger Ronnie Brorsson, kommunalråd i Strömstad kommun.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Dan Petersson, etablerare, Statoil Sverige, telefon: 070-517 7332, e-post: sdpe@statoilfuelretail.com
Tove Grönkvist, Kommunikatör, Svenska Statoil, telefon: 070-429 6445, e-post: tovgr@statoilfuelretail.com

Svenska Statoil AB är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag och ett helägt dotterbolag till Statoil Fuel & Retail ASA.
I den svenska verksamheten ingår cirka 700 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Verksamheten består av utveckling, försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle, smörjoljor och gasol. Vårt nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder, förutom drivmedel, service, kunskap, fräsch och näringsriktig mat på vägen, gott kaffe på nymalda bönor som är ekologiskt och Fairtrade-märkt, biluthyrning, biltvätt och Svanenmärkt spolarvätska på pump. För mer information om Svenska Statoil, se www.statoil.se. Följ oss också på Facebook.

Taggar:

Citat

– Vi kan drivmedelsmarknaden och ser till att våra stationer erbjuder bästa möjliga produkter och rätt servicenivå för våra kunder, deras fordon och för vår miljö. Vår nya station i Strömstad har ett utmärkt läge intill E6 vid Handelsparken. Den blir också ett bra alternativ för våra norska grannar i och med att stationen ligger så nära gränsen.
Dan Petersson, etablerare, Svenska Statoil
– En annan nyhet är att det finns en lounge där man kan ta en välbehövlig paus längs vägen och sitta ned för att njuta av en kopp kaffe gjord på nymalda bönor, en nybakad baguette med färsk fyllning, koppla upp sig på Internet eller läsa en tidning.
Dan Petersson, etablerare, Svenska Statoil