Nu öppnar vi Statoil Lounge en paus på vägen

Nu öppnar vi Statoil Lounge på 24 av våra fullservicestationer. I den avskilda cafédelen kan man nu sitta ned för att ta den välbehövliga pausen längs vägen.

Statoil är ledande i drivmedelsbranschen och fortsätter att bygga samt utveckla framtidens stationsnät med innovativa lösningar. På rekordtid har Statoil byggt om 24 av sina fullservicestationer, från Gävle Bro till Lund Södra, till nya konceptet Statoil Lounge.

- För att kunna vara en uppmärksam förare är det viktigt att ta en paus då och då i bilkörningen. Nu gör vi det ännu mer bekvämt och avkopplande att ta den pausen längs med vägen. Med dagens drivmedelssnåla bilar kan man köra väldigt långt på en tank men med tanke på trafiksäkerheten bör ingen köra längre än tre timmar utan en paus gärna med något som piggar upp, som en kopp kaffe, säger Michael Johansson, Konceptchef, Statoil Fuel & Retail Sverige.

Detta är första etappen av Statoil Lounge och de fullservicestationer som nu byggts om ligger främst längs med E4. Invigningen sker helgen den 7-8 december med olika kunderbjudande. Därefter är planen att det innan nästa års slut ska finnas cirka 100 stationer med Statoil Lounge.

- På Statoil Lounge finns flera vägguttag för den som vill läsa mejl i lugn och ro och en del har också barnhörna för våra yngsta gäster. För oss betyder fullservice kunnigt och vänligt bemötande samt ett sortiment som tillfredställer många behov och smaker, både i butik och på pumpplan. Med en utvecklad servicekultur och ett enhetligt, fräscht butikskoncept har Statoil blivit branschledande och den positionen utvecklar vi varje dag, säger Martin Skarph, projektledare, Statoil Fuel & Retail.

Stationerna där Statoil Lounge nu öppnas är; Gävle Bro, Bärbyleden, Knivsta, Upplands Väsby, Häggvik, Arninge, Akalla, Järva Krog, Midsommarkransen, Kungens Kurva, Länna, Södertälje, Järna, Stavsjö, Norsholm, Linköping Tornby, Mantorp, Österängen, Bollebygd, Skee Strömstad, Onsala, Varberg Nord, Lund Södra och Malmö Vintrie.

Se information om stationerna på statoil.se/sök station

För mer information kontakta gärna:
Michael Johansson, konceptchef, Statoil Fuel & Retail Sverige, tel: 070-429 6455, e-post:
smej@statoilfuelretail.com
Martin Skarph, Floor Planner och projektledare för Statoil Lounge, Statoil Fuel & Retail Svergie, tel: 070-429 6216, e-post:
martni@statoilfuelretail.com

Statoil Fuel & Retail Sverige AB är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag och ett helägt dotterbolag till Statoil Fuel & Retail AS. I den svenska verksamheten ingår cirka 700 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Verksamheten består av utveckling, försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle, smörjoljor och gasol. Vårt nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder, förutom drivmedel, service, kunskap, fräsch och näringsriktig mat längs vägen, gott kaffe på nymalda bönor som är ekologiskt och Fairtrade-märkt, biluthyrning, biltvätt och Svanenmärkt spolarvätska på pump. För mer information om Statoil Fuel & Retail Sverige AB, se www.statoil.se
Följ oss också på Facebook.

Michael Johansson, Konceptchef, Statoil Fuel & Retail Sverige
För att kunna vara en uppmärksam förare är det viktigt att ta en paus då och då i bilkörningen. Nu gör vi det ännu mer bekvämt och avkopplande att ta den pausen längs med vägen. Med dagens drivmedelssnåla bilar kan man köra väldigt långt på en tank men med tanke på trafiksäkerheten bör ingen köra längre än tre timmar utan en paus gärna med något som piggar upp, som en kopp kaffe.
Martin Skarph, projektledare, Statoil Fuel & Retail Sverige
På Statoil Lounge finns flera vägguttag för den som vill läsa mejl i lugn och ro och en del har också barnhörna för våra yngsta gäster. För oss betyder fullservice kunnigt och vänligt bemötande samt ett sortiment som tillfredställer många behov och smaker, både i butik och på pumpplan. Med en utvecklad servicekultur och ett enhetligt, fräscht butikskoncept har Statoil blivit branschledande och den positionen utvecklar vi varje dag.