PRESSINBJUDAN: Statoil inviger ny fullservicestation i Länna med Svenska Kocklandslagets Johan Sandelin

Statoil inviger sin andra nya fullservicestation för i år Statoil Länna i Huddinge. Stationen har ett utmärkt läge både för trafikanterna längs riksväg 73 och för de boende i Huddinge kommun.

I samband med invigningen finns Johan Sandelin, Svenska Kocklandslaget på plats för att presentera de rätter som Svenska Kocklandslaget tagit fram i samarbete med Statoil för att utveckla maten längs vägen. Statoil är idag en av Sveriges största mataktörer och under året lanseras totalt åtta matprodukter tillsammans med Svenska Kocklandslaget.

Program:

13.30 – Johan Sandelin, Svenska Kocklandslaget, och Tove Grönkvist, kommunikatör på Statoil finns på plats för att presentera samarbetet kring att utveckla matutbudet längs vägen och svara på frågor från pressen.

14.00 – Per Silverbratt, chef fastigheter, Svenska Statoil och kommunstyrelsens ordförande Daniel Dronjak Nordqvist (M), Huddinge kommun.

14.15 – Visning av stationen.

Ca 14.30 – Möjlighet ges för pressen att ställa frågor till Per Silverbratt och Daniel Dronjak Nordqvist.

Tid: Tisdag den 19 juni, kl.13.30 – 15.00.

Plats: Statoil Länna, Lissmavägen, Skogås

För anmälan och ytterligare information: kontakta Tove Grönkvist, kommunikatör, Svenska Statoil, tel: 070-429 6545, tovgr@statoilfuelretail.com

Taggar: