Rikspolisstyrelsen tillbaka som kund.

Statoil Fuel & Retail har nöjet att hälsa Rikspolistyrelsen (RPS) tillbaka som kund.

Statoil Fuel & Retail Sverige AB har nyligen vunnit upphandlingen att bli Rikspolisstyrelsen (RPS) drivmedelsleverantör. Avtalet löper under de närmaste 2+2 åren. RPS-affären omfattar totalt ca 16 miljoner liter årligen och berör förutom Rikspolisstyrelsen även Kriminalvårdsstyrelsen, Tullverket och Ekobrottsmyndigheten.

Polisen som är en mycket viktig samhällsfunktion kommer nu att få extra bra service och tillgång till marknadens mest tillgängliga stationsnät.

”Vi är glada att välkomna åter Rikspolisstyrelsen som är en kund som betyder mycket för oss, inte minst för våra stationer. Polisen har nu fått tillgång till bästa servicen och marknadens mest tillgängliga nät. Fantastiskt roligt!” Säger Stefan Gustafsson, Försäljningsdirektör, Statoil Fuel & Retail Sverige.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Stefan Gustafsson, Senior Director B2B & Card Sales, Statoil Fuel & Retail Sverige AB,

Tel: 070-429 65 24, e-post: stefan.gustafsson@statoilfuelretail.com

Lukas Krol, Kommunikatör, Statoil Fuel & Retail Sverige AB,