SUB med rökt kalkon och waldorfsallad är julens gästspel från Svenska Kocklandslaget på Statoil

Nu presenterar Statoil, tillsammans med Svenska Kocklandslaget, årets åttonde och sista gästspel; en SUB med varmrökt kalkonlår, waldorfsallad och rostade pumpakärnor. Den säljs enbart på Statoils stationer.

- Svenska Kocklandslaget inspirerar och utmanar oss samtidigt som vi alla får utlopp för vår gemensamma passion för mat. Vi arbetar med världens bästa kockar som i år tog guld i Kock-OS, säger Pernilla Engman, kategorichef för snabbmat på Statoil Fuel & Retail Sverige.

Statoil är Sveriges fjärde största snabbmatsaktör och kommer även under nästa år att fortsätta samarbetet med Svenska Kocklandslaget för att utveckla och förbättra matutbudet längs vägen med nya och överraskande smakkombinationer.

– Hos oss får pausen en extra dimension då vi har ett brett utbud av traditionella och nya matprodukter som serveras snabbt. I jultider rullar mycket trafik på våra vägar och många kör långt för att besöka släkt och vänner. Då är det viktigt att inte bara stanna för att tanka bilen utan också att själv ta en stärkande paus då och då. För trafiksäkerheten bör ingen köra mer än tre timmar i sträck, säger Pernilla Engman.

Svenska Kocklandslaget är en del av Svenska Kockars Förening och har till uppdrag att fortsätta utveckla det unika svenska köket såväl som den internationella tävlingsgastronomin. De är världens mest framgångsrika kocklandslag nu senast med guld i nyligen genomförda OS där laget tog hem storslam. Svenska Kocklandslaget har kommit på medaljplats i alla internationella tävlingar sedan 1996.

- Vad passar bättre till jul än kalkon tillsammans med en waldorfsallad toppad med rostade pumpakärnor? Helt enkelt en amerikansk klassiker i modern tappning, säger Johan Sandelin,
Svenska Kocklandslaget.

För mer information kontakta gärna:
Pernilla Engman, chef kategori snabbmat, Statoil Fuel & Retail Sverige AB, tel: 070-429 6404, peengm@statoilfuelretail.com
Tove Grönkvist, kommunikatör, Statoil Fuel & Retail Sverige AB, tel: 070-429 6445, tovgr@statoilfuelretail.com

Statoil Fuel & Retail Sverige AB är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag och ett helägt dotterbolag till Statoil Fuel & Retail AS. I den svenska verksamheten ingår cirka 700 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Verksamheten består av utveckling, försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle, smörjoljor och gasol. Vårt nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder, förutom drivmedel, service, kunskap, fräsch och näringsriktig mat längs vägen, gott kaffe på nymalda bönor som är ekologiskt och Fairtrade-märkt, biluthyrning, biltvätt och Svanenmärkt spolarvätska på pump. För mer information om Statoil Fuel & Retail Sverige AB, se www.statoil.se
Följ oss också på Facebook.

– Hos oss får pausen en extra dimension då vi har ett brett utbud av traditionella och nya matprodukter som serveras snabbt. I jultider rullar mycket trafik på våra vägar och många kör långt för att besöka släkt och vänner. Då är det viktigt att inte bara stanna för att tanka bilen utan också att själv ta en stärkande paus då och då. För trafiksäkerheten bör ingen köra mer än tre timmar i sträck.
Pernilla Engman, kategorichef för snabbmat på Statoil Fuel & Retail Sverige.