Statoil titelsponsor till handbollens World Cup

Statoil titelsponsor till handbollens World Cup Statoil förnyar sin sponsringssatsning med handbollslandslaget. Avtalet träder i kraft idag, den 1 november, och innebär bland annat att Statoil blir titelsponsor till World Cup den 16-21 november där världens bästa handbollsnationer deltar. - Handbollslandslaget har framgångsrikt lyckats kombinera stark teamkänsla i ett väl sammansvetsat lag med att utveckla briljanta och starka individer. Detta stämmer väl överens med Statoils företagsfilosofi, säger Kicki Havik, marknadschef på Statoil. Statoil, som sponsrat handbollslandslaget sedan 2001, har hämtat inspiration från handbollen i sin interna målprocess. Samarbetet med handbollslandslaget har utnyttjats vid exempelvis interna ledarskapsseminarier och sociala aktiviteter för Statoils personal. Herrlandslaget har genom sina framgångar ökat intresset för handboll i Sverige. Idag finns över 100.000 utövare av sporten. - I år har vi åter igen lyckats samla hela världseliten till Statoil World Cup. Turneringen ses som den främsta i världen efter de stora mästerskapen och vi är glada att kunna genomföra den i nära samarbete med titelsponsorn Statoil, säger Christer Thelin, vd i Svenska Handbollförbundet. Statoils sponsoravtal med Svenska Handbollsförbundet löper från november 2004 till december 2006. Statoil World Cup äger rum den 16-21 november i Borlänge/Ludvika, Stockholm/Jönköping med finalspel i Scandinavium i Göteborg. Deltagande länder är Danmark, Frankrike, Island, Kroatien, Slovenien, Sverige, Tyskland och Ungern. För ytterligare information, kontakta: Anna Åberg, informatör Statoil: 08-429 60 80, 070-429 60 80 eller anna.aberg@statoil.com Kicki Havik, reklam- och marknadschef Statoil Energi: 08-429 61 09, 070-429 61 09 eller kicki.havik@statoil.com Christer Thelin, vd Svenska Handbollförbundet: 08-699 65 63, 070-467 58 54 eller christer.thelin@handboll.rf.se Svenska Statoil AB är ett av Sveriges äldsta energibolag med traditioner från 1860-talet. Verksamheten består av försäljning och distribution av bensin, diesel, eldningsolja, energilösningar, gasol, flygbränsle, smörjolja och pellets till företag och privatpersoner. Huvudkontoret är beläget på Södermalm i Stockholm. Under 2003 hade Svenska Statoil i medeltal 505 anställda och en omsättning på 17,6 miljarder kronor. För mer information om Svenska Statoil, se www.statoil.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041029BIT21220/wkr0001.pdf