Facklig Sydkorea-protest

Facklig Sydkorea-protest Med ST:s kongress som plattform väljer facken för de statsanställda i norden, NSO, att protestera mot Sydkoreas brutala behandling av de statsanställda som är fackligt engagerade. NSO representerar 250 000 nordiska statsanställda i Sverige, Island, Norge, Danmark och Finland. NSO:s kräver att den sydkoreanska regeringen: - Stoppar förtrycket mot de koreanska statsanställdas fack! - Stoppar regeringsförslaget om att begränsa de fackliga rättigheterna och aktiviteterna! - Garanterar de statsanställdas grundläggande fackliga rättigheter i samstämmighet med the Trade Union Act - Genast tillåter aktiviteter ordnade av de statsanställdas fack som en sann reform av statstjänsten! www.stmf.se/kongress03 På kongresswebben hittar du handlingar, motioner, program, deltagarlista, tal, pressida m m. För mer information, välkommen att kontakta: Annette Carnhede, förbundsordförande, tel 070-641 12 15 Ilkka Pärssinen, internationell sekreterare, tel 070-665 51 27 Lena Gennemark Edsbäcker, pressekreterare, tel 070-314 52 73 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00110/wkr0002.pdf