INBJUDAN ST:s kongress: nytt namn, ny avtalsrörelse, ny lönepolitik och ny styrelse

ST:s kongress: nytt namn, ny avtals-rörelse, ny lönepolitik och ny styrelse Avtalsrörelsen står för dörren och statsminister Göran Persson ska tala till en statstjänstemannakår som reducerades kraftigt under 1990-talet. 2004 blir ännu ett tufft år för statstjänsten. Uppsägningar på flera håll är redan aviserade. Val av ordförande och förbundsstyrelse ska genomföras. Förtjänsttecken och ST:s arbetslivspris ska delas ut. Dessutom föreslås kongressen fatta beslut om att Statstjänstemannaförbundet byter namn till Fackförbundet ST. Beslut ska också tas om en fyraårig verksamhetsplan, som bland annat omfattar inriktningen av en ny lönepolitik. PLATS Folkets hus (City Conference Centre), Barnhusgatan 12-14, Stockholm * Press-, webb- och inforum: utställningshall A * Presskonferensrum för Göran Persson: rum 205 PROGRAM OCH HÅLLTIDER Tisdagen den 11 november * kl 11.00: Kongressen öppnas, öppningsanförande av ST:s förbundsordförande Annette Carnhede * kl 11.40: anförande av TCO:s ordförande Sture Nordh * kl 12.10: anförande av Nadja Salson, EPSU (de offentliganställdas fack i Europa) * kl 12.30: anförande av ST:s förbundsordförande Annette Carnhede * kl 12.35: anförande av statsminister Göran Persson Onsdagen den 12 november * kl 09.00: diskussion och frågor kring budget, policy- och verksamhetsinriktning * kl 10.00: val av förbundsordförande, två vice ordföranden, övriga förbundsstyrelseledamöter och ersättare, revisorer och revisorsersättare * kl 16.00: utdelning av ST:s arbetslivspris och förtjänsttecken Torsdagen den 13 november * kl 09.30: nytt förbundsnamn: från Statstjänstemannaförbundet till Fackförbundet ST www.stmf.se/kongress03 På kongresswebben hittar du handlingar, motioner, program, deltagarlista, pressida m m. För mer information, välkommen att kontakta: · Margareta Bäck, förbundssekreterare, tel 070-665 51 80 · Lena Gennemark Edsbäcker, pressekreterare, tel 070-314 52 73 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00300/wkr0002.pdf