STATUS öppnar nytt kontor i Sundsvall

Report this content

Efter två framgångsrika rekryteringar tidigare i år har vi nu möjligheten att erbjuda våra innovativa lösningar till nya kunder längre upp i landet. I samband med rekryteringen har vi letat efter lokaler som passar oss, och har nu flyttat in i vårt kontor i Sundsvall. Kontoret ska fungera som en bas både för våra anställda och för nya och befintliga kunder som vill kunna besöka oss.

Vi har märkt av ett stort intresse till Status Norr, där vi har fått ett flertal nya och spännande kunder i trakterna runt Älvdalen samt Sundsvall. Efter att vår VD Hans Forsberg varit uppe och träffat flera potentiella kunder så känns det oerhört kul att följa upp detta och expandera i norra Sverige.

Status Automation är ett litet men expansivt företag som är otroligt måna om sina anställda. Vi har en väldigt bra dialog mellan kollegor och ägare där man känner sig hörd och får chansen att vara med och påverka. Det känns väldigt spännande med det nya kontoret i Sundsvall som ger oss möjlighet att expandera geografiskt med nya kunder", säger Krister East, kontorsansvarig i Sundsvall.

För mer information, vänligen kontakta:

Hans Forsberg, VD, 0723-412340 hans.forsberg@statusab.se

Status Automation AB är ett företag med många års erfarenhet samlat i ett team som alltid ställer upp. Bolaget satsar på Status och Kvalitet som är våra nyckelord. För oss på Status Automation är de anställda företagets största tillgångar. Det innebär att de anställda alltid kommer i första hand och målet är att alla ska vara stolta över sin arbetsplats och sina arbetsuppgifter. Status är ett företag med mångårig erfarenhet av robotapplikationer inom industrin. Vi tar fram de bästa lösningarna utifrån kundens önskemål inom automation, lösningarna omfattar allt ifrån mindre PLC till stora PLC projekt som styr allt ifrån processer och hela produktionslinjer. Vi erbjuder allt från elkonstruktion till färdiga skåp. Vi arbetar med den senaste teknologin inom CAD-verktyg för ett effektivt arbete.

Taggar: