Kalqyl publicerar analys av Stayble Therapeutics

Stayble Therapeutics AB (”Stayble” eller ”Bolaget”) har nyligen ingått i ett avtal med analysbolaget Kalqyl AB (“Kalqyl”) som nu har publicerat den första analysen av Stayble.

I syfte öka förståelsen om Staybles verksamhet och var Bolaget befinner sig har Kalqyl fått i uppdrag att göra en analys av Stayble. Förutom att presentera kommande triggers, innehåller analysen en oberoende granskning av Staybles behandling, marknadspotentialen och den rådande konkurrenssituationen. Kronisk diskrelaterad ryggsmärta uppges vara en av de stora folkhälsoproblemen och Stayble har potential att tillgodose ett stort marknadsbehov. Framgent kommer Kalqyl att bevaka Stayble löpande och upprätta nya analyser.

Den viktigaste värdedrivaren i Stayble kommer att bli studieresultaten från den pågående fas 2b-studien. Detta kan också bana väg för nästa stora katalysator, som är ett licensavtal för STA363. Om de positiva resultaten från tidigare studier kan replikeras bedömer vi att bolaget står inför en betydande uppvärdering,” skriver analytikern från Kalqyl AB.

Läs hela analysen här: https://kalqyl.se/initial-take-stayble-therapeutics

Bolagets Certified Adviser är Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB som nås på telefonnummer +46 11 32 30 732 eller e-post ca@skmg.se