Stayble presenterar på EUROSPINE Annual Meeting 2020

Stayble Therapeutics meddelade idag att professor Anders Lehmann, VP Development, kommer att hålla ett föredrag med titeln ”Sclerosation of the intervertebral disc using lactic acid in patients with discogenic chronic low back pain: results from a phase 1b trial” vid EuroSpine Annual Meeting. Konferensen kommer att äga rum virtuellt 6-9 oktober 2020.

Anders Lehmann, VP Development, Stayble, kommenterade: ”EUROSPINE Annual Meeting är en av de största internationella vetenskapliga kongresserna inom ryggforskning. Det är viktigt för Stayble att närvara vid dessa kongresser för att presentera och diskutera vår forskning med den internationella expertisen. Endast 7 procent av de inskickade bidragen valdes ut för oral presentation vid denna konferens vilket vittnar om det stora intresset för vårt nya och innovativa koncept.”

Abstrakt kan läsas här. Titeln är: 34. Sclerosation of the intervertebral disc (ivd) using lactic acid (la) in patients with discogenic chronic low back pain: results from a phase 1b trial

Läs mer på www.eurospinemeeting.org

andreas.gerward@stayble.se

+46 730 808 397

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 1550 eller e-post ca@mangold.se.