Stayble Therapeutics publicerar årsredovisningen för 2023

Stayble Therapeutics AB (”Stayble” eller ”Bolaget”) publicerar idag årsredovisningen för 2023. Årsredovisningen finns tillgänglig på bolagets hemsida (https://staybletherapeutics.com/sv/investerare/finansiella-rapporter/) och bifogad i detta utskick.

Staybles årsredovisning för 2023 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida (https://staybletherapeutics.com/sv/investerare/finansiella-rapporter/) och kan även distribueras i tryckt format till aktieägare som så önskar.

Stayble är ett kliniskt läkemedelsbolag som utvecklar injektionsbehandlingen STA363 mot kroniskt diskbråck (LDH). Staybles vision är att kunna erbjuda patienter en enkel och effektiv behandling som angriper den underliggande orsaken patientens kroniska smärta och ger varaktig smärtlindring och ökad fysisk funktion. Behandlingen riktar sig till patienter som inte blir hjälpta av sjukgymnastik och smärtstillande preparat och är en singelinjektion som beräknas kvarstå hela livet och kräver minimal rehabilitering. Efter övertygande data från tidigare prekliniska och kliniska studier (fas 1b och 2b) inom degenerativ disksjukdom, vilka visar på en volymminskning av diskarna genomför Bolaget just nu en fas 1b-studien för behandling av diskbråck.

Bolagets Certified Adviser är Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB.