Stayble Therapeutics utser ny CFO

Stayble Therapeutics AB meddelar att Erik Kullgren har utsetts till ny CFO med tillträde den 1 augusti 2024.

Erik Kullgren har en Civilekonomexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och har omfattande erfarenhet som CFO både för noterade och onoterade bolag. Han har även varit CEO för Reguity Group AB och Dunross & Co AB. För närvarande driver Erik Kullgren ett eget konsultbolag där han agerar CFO för bland annat Alzinova AB och Shortcut Media Group.

Vi välkomnar Erik som ny CFO i Stayble och ser fram emot att arbeta tillsammans. Med hans gedigna erfarenhet och relevanta expertis inom såväl vår bransch som noterad miljö kommer han att vara värdefull för bolaget. Samtidigt vill jag tacka Thomas Pålsson för det fantastiska samarbete vi har haft de senaste åren, säger Andreas Gerward, VD, Stayble.

Stayble är ett kliniskt läkemedelsbolag som utvecklar injektionsbehandlingen STA363 mot kroniskt diskbråck (LDH). Staybles vision är att kunna erbjuda patienter en enkel och effektiv behandling som angriper den underliggande orsaken patientens kroniska smärta och ger varaktig smärtlindring och ökad fysisk funktion. Behandlingen riktar sig till patienter som inte blir hjälpta av sjukgymnastik och smärtstillande preparat och är en singelinjektion som beräknas kvarstå hela livet och kräver minimal rehabilitering. Efter övertygande data från tidigare prekliniska och kliniska studier (fas 1b och 2b) inom degenerativ disksjukdom, vilka visar på en volymminskning av diskarna genomför Bolaget just nu en fas 1b-studien för behandling av diskbråck.

Bolagets Certified Adviser är Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB.