Ellos Group rekryterar ny VD till Stayhard

Malin Hultqvist Claesson är född 1984 och är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Göteborg. Malin har sedan 2011 arbetat på Rum21, som säljer heminredning online, först i rollen som Sales and Marketing Director och de senaste fyra åren som Chief Operating Officer. Rum21 är en del av Royal Design Group. Tidigare erfarenheter innefattar även rollen som egen företagare och Management Trainee på MTG, en del av Kinnevikkoncernen.

”Vi är mycket stolta över att nu kunna välkomna Malin till vår e-handelsgrupp. Stayhard går nu in i nästa fas genom att bredda sitt erbjudande på nya marknader och genom nya produktkategorier. Därför är det mycket glädjande att vi nu får en VD som har både ledaregenskaperna och entreprenörsandan att bygga vidare på framgången”, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Som VD för Stayhard tar Malin Hultqvist Claesson plats i Ellos Groups koncernledning.

Stayhard grundades 2005 och tog snabbt en ledande position inom mode för yngre män online. Huvuddelen av försäljningen sker i Sverige, men under 2015 expanderade verksamheten till Norge. Inriktningen är främst kläder, accessoarer, skor, groomingprodukter och träningskläder, med en mix av egna och externa varumärken.

”Stayhard har gjort en fantastisk resa på kort tid. Det ska verkligen bli spännande att bidra till fortsatt framgång och vidareutveckla bolaget genom att skapa värde för kunderna. Expansionen utanför Sverige har bara börjat och vi har stora möjligheter att ta en betydande position även inom de dressade och semi-dressade segmenten”, säger Malin Hultqvist Claesson.

Ellos Group förvärvade Stayhard under 2014 och verksamheten är sedan våren 2015 lokaliserad i koncernens huvudanläggning i Borås.

För mer information vänligen kontakta:

Charlotte Hanson, VD-assistent
tel. 033 – 160805 charlotte.hanson@ellos.se