Joakim Naumburg lämnar över stafettpinnen i Stayhard

Stayhard har sedan länge vuxit ur Joakim Naumburgs källare där verksamheten startade 2005. Genom framgångsrikt företagsbyggande är Stayhard idag den marknadsledande nätbutiken för modeintresserade män. Sommaren 2014 skrevs ett nytt kapitel i bolagets historia när Ellos Group gick in som majoritetsägare. Efter en lyckad integration av verksamheten väljer Joakim Naumburg, vd och grundare att lämna sitt uppdrag och ägandet i Stayhard för att fokusera på nya projekt.

Entreprenören Joakim Naumburg har varit bolagets vd sedan starten 2005. Under åren har verksamheten byggts upp till att bli den marknadsledande nätbutiken för modeintresserade män. Det senaste året har Joakim haft fokus på att genomföra ett omfattande integrationsarbete och skapat de bästa förutsättningarna för att kunna realisera Stayhards tillväxtplan tillsammans med Ellos Group.

Jag vill framöver kunna lägga mer tid på mitt entreprenörskap och nya projekt. Därför har jag meddelat min önskan att kliva av från rollen som vd och delägare av Stayhard. Jag känner en enorm stolthet över det vi har åstadkommit och tacksamhet till alla som varit med och byggt Stayhard och stöttat oss längs vägen. Jag är övertygad om att Stayhard, i Ellos Group, har hittat en mycket kompetent ägare som har resurserna att realisera den tillväxtplan vi arbetat fram. Säger Joakim Naumburg.

I samband med att Joakim Naumburg lämnar verksamheten förvärvar Ellos Group Joakims ägarandel och går nu in som ensam ägare till Stayhard.

Genom att gå in som helägare i Stayhard vill vi signalera att vi tror på medarbetarna och förmågan att fortsätta utveckla bolaget. Joakim Naumburg har gjort ett fantastiskt arbete med att bygga upp Stayhard och nu säkerställt att bolaget står rustat för framtiden. Vi önskar honom lycka till i sina nya projekt och framtida engagemang. Säger Hans Ohlsson, koncernchef Ellos Group.

Arbetet med att hitta en ny vd för Stayhard har inletts. Joakim Naumburg kommer finnas kvar i sin nuvarande roll fram tills ny vd är på plats.

Joakim Naumburg, vd Stayhard

Hans Ohlsson, Koncernchef Ellos Group