Stayhard flyttar verksamheten och skapar nya möjligheter för fortsatt expansion

I somras sålde Stayhards grundare Joakim Naumburg majoriteten i bolaget till Ellos Group. För att på bästa sätt realisera potentialen i samarbetet arbetar man nu med ambitionen att flytta verksamheten, kontor och lager, till Borås under inledningen av 2015.

Stayhard har etablerat sig som den marknadsledande nätbutiken för modeintresserade män i Sverige och har idag en stark tillväxt i sin verksamhet. Tillsammans med Ellos Group är fokus på att skapa förutsättningar för ytterligare tillväxt och internationell expansion. Stayhard kommer drivas vidare som eget varumärke och bolag men med starkt stöd från den samlande erfarenheten inom Ellos Group.

-  För att på bästa sätt kunna realisera potentialen i samarbetet tycker jag det är viktigt att vi också finns lokaliserade tillsammans med Ellos Groups övriga verksamhet. Ett närmare samarbete i det dagliga arbetet skapar större möjligheter för Stayhard att växa, säger Joakim Naumburg, grundare och vd på Stayhard.

Flytten från Herrljunga väntas genomföras i början av 2015.
Stayhard kommer att flytta in i Ellos Groups lokaler i Viared, utanför Borås.

För mer information vänligen kontakta:

-  Joakim Naumburg, VD Stayhard – 0737-24 99 12