Stayhard förenklar jeansköpet

Stayhard tar ett nytt grepp kring klädkategorin denim och lanserar idag en ny jeanssajt som förbättrar shoppingupplevelsen för kunden. Med en tydligare navigering ska det bli enklare att hitta favoritmodellen och undvika felaktiga köp.

Få plagg är lika självklara i herrgarderoben som jeansen och på Stayhard erbjuder man därför i dag över 350 olika jeansmodeller från ett 40-tal varumärken i sitt sortiment på stayhard.se. Sajten har uppdaterats med en enkel passformsväljare och produktkortet har utvecklats med fler relevanta bilder, allt för att ge en så korrekt bild av passformen som möjligt. En hoover-effekt är också tillagd för att enkelt kunna gå från att se jeansen frilagda och vidare på modell, både i mobil och desktop. Dessutom kommer sajten även att innehålla inspiration, bakgrund, tvättråd och ordlista. Detta är ett första steg för att ge besökaren den ultimata guiden till sitt onlineköp av denim.

”Vi är alla medvetna om svårigheten att hitta rätt i jeansdjungeln, både i fysiska butiker som online. Är jeansmodellen tight eller regular? Hur kommer den att sitta på mig? Med dessa frågeställningar i åtanke och med kunden i fokus har vi försökt att förenkla processen och på så sätt höja shoppingupplevelsen och bespara kunden tid”, säger Robert Axelsson, försäljnings- & marknadschef på Stayhard.

Genom ett avgränsat och handplockat urval av märken och modeller skapas ett lugn hos kunden, medveten om att enbart relevanta denimprodukter har köpts in. Oavsett om man är ute efter är ett par nya jeans eller en hel denimoutfit, en s.k Canadian tuxedo så kommer det vara enkelt att hitta sitt nya plagg på stayhard.se.

”Sajten befinner sig i ständig utveckling och fler funktioner kommer att lanseras inom kort som ytterligare förbättrar upplevelsen. Viktigast för Stayhard är kunden och utifrån respekten för hens tid är målet att shoppingen ska gå friktionsfritt, som del i detta kommer även hemleverans att erbjudas i vissa områden i landet”, säger Axelsson.

Stayhard erbjuder ett denimsortiment i prisintervallet 399kr – 2199kr.

Se kampanjen på: www.stayhard.se/just-jeans