Stayhard förvärvar framgångsrikt svenskt modevarumärke

Castor Pollux är ett varumärke med sydeuropeiska influenser inom det dressade premiumsegmentet för den mode- och kvalitetsmedvetna mannen. Castor Pollux grundades år 2013 av Henric Dahl. I och med förvärvet kommer Henric fortsätta att vara ansvarig för varumärket Castor Pollux inom Stayhards organisation.

”Med förvärvet bygger vi vidare på Stayhards position som den ledande modedestinationen för män i Norden. Hos Henric Dahl har vi mött en person med en passion för det genuina hantverket som han har överfört till Castor Pollux kollektioner. Detta blir ett utmärkt komplement till Stayhards befintliga erbjudande och ett viktigt led i att attrahera ett mognare kundsegment”, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Castor Pollux har uppmärksammats med flera utmärkelser och nomineringar. Bland annat som vinnare av Swedish fashion talent 2014 och som finalist i kategorin ”Årets nykomling” på tidningen Habits modegala 2015. Den första kollektionen i det nya samarbetet kommer att lanseras i mitten av 2016.

”Jag ser fram emot att tillsammans med Stayhard och Ellos Group få möjligheten att vidareutveckla Castor Pollux. Genom att dra fördel av koncernens infrastruktur med bland annat inköp och marknadsnärvaro i hela Norden, kan erbjudandet till kunderna stärkas ytterligare. Det blir en bra plattform för att fortsätta växa”, säger Henric Dahl.

Avtalet innebär att Stayhard förvärvar 80 procent av varumärket Castor Pollux, medan Henric Dahl fortsatt äger 20 procent.

Stayhard erbjuder mode för män inom kläder, accessoarer, skor, groomingprodukter och träningskläder. Ellos Group förvärvade Stayhard 2014 och sedan våren 2015 är verksamheten lokaliserad i koncernens huvudanläggning i Borås.

För mer information vänligen kontakta:

Charlotte Hanson, VD-assistent
tel. 033 – 160805 charlotte.hanson@ellos.se