Stayhard.se lanserar Sveriges största livsstilsmagasin för män

”Vår mission är att hjälpa våra kunder att få fler komplimanger för sin klädstil, genom att inspirera ett intresse för mode och uppmuntra till att våga gå sin egen väg. Med Stayhard Magazine vill vi ge våra kunder tips och inspiration kring hur de kan få till sin egen stil, oavsett om den är rockig, casual eller klassiskt trendig.”, säger Olof Belfrage, marknads- och försäljningschef. Det första numret ges ut den 25 november och magasinet skickas direkt hem till aktiva kunder hos Stayhard. Innehållet har en tonvikt på mode men även grävande reportage, sport, film, musik, resor och motor ges utrymme på de hundratalet sidorna. Målgruppen är främst män mellan 18-39 och Stayhard Magazine blir därmed en tydlig utmanare till de etablerade magasinen. ”Som medielandskapet ser ut idag är det svårt att som utmanare tränga igenom bruset och det är de etablerade aktörerna som styr. Genom att hoppa över ett led hoppas vi kunna nå ut med vårt budskap på ett bättre sätt. Vår vision är att bli ledande i Norden i vårt segment och vi tror att magasinet är en bra plattform för det.” säger Olof Belfrage. Utgivningsplanen är inledningsvis fyra gånger per år men kan komma att utökas. Det första numret är endast ett fysiskt magasin, samt finns för nedladdning på webben, men kommande nummer kommer även att ges ut för läsplattor. Stayhard.se startades 2005 av Joakim Naumburg och Daniel Möller. Från början drevs verksamheten i en källare och de båda entreprenörerna skötte allt ifrån att packa beställningar till inköp, kundtjänst och marknadsföring. Idag har företaget vuxit. Under 2011 räknar företaget med att omsätta närmare 90 mkr och har 25 anställda.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Oscar Johansson, Glory Days Media, 070 - 202 36 67, oscar@glorydays.se