Stayhard tar ett kliv in på Vintage-arenan

I ett nytt initiativ att erbjuda sina kunder relevant mode gör nätjätten Stayhard.se nu en vintagesatsning.

Små, välkurerade släpp om ca femton plagg i månaden landar i shopen med start 4:e mars, sourcade och handplockade av Stayhard själva. Men det gäller att vara snabb då det, som sig bör när det kommer till ”riktig vintage”, endast finns ett exemplar av varje unikt plagg.

”Vi har valt att fokusera på ganska enkla ’80, ’90, ’00-talsprodukter, som vi tror och hoppas att våra kunder kommer gilla och vilja ha på sig. Det blir inte så ’vintagenördigt’ utan mer stilsäkert ’här och nu’-mode. Det dyker dock upp ett och annat guldkorn även för den inbitne vintagesamlaren”. Vi ser ett kraftigt växande intresse för just vintage hos våra kunder och vi ser fram emot att nu snart kunna erbjuda dem ett kurerat och noga utvalt sortiment hos oss på Stayhard”, säger Malin Hultqvist Claesson, VD på Stayhard.

I första släppet finns bland annat en Patagonia fleece från 90-talet, en filtfodrad jeansjacka med manchesterkrage från Polo Ralph Lauren daterad till tidigt 90-tal, tillsammans med flertalet eftertraktade band- och märkes-t-shirts.

4:e mars går vintageshoppen live på Stayhard.se med nya dropp månadsvis, efter det.

Marcus Gröning
Head of Marketing and Brand
marcus.groning@stayhard.se
Stayhard är Sveriges ledande modebutik på nätet för män, med över 250 varumärken i portföljen. Med fokus på enkelhet har Stayhard levererat manligt mode sedan 2005 med fokus på den moderna och urbana mannen. Oavsett tillfälle sätter Stayhard mannen i fokus och anpassar sortiment efter livsstilsattribut och behov av allt från kläder, accessoarer, hudvård eller träning. Stayhard ingår sedan 2014 i Ellos Group.

Citat

Vi ser ett kraftigt växande intresse för just vintage hos våra kunder och vi ser fram emot att nu snart kunna erbjuda dem ett kurerat och noga utvalt sortiment hos oss på Stayhard”.
Malin Hultqvist Claesson, VD på Stayhard.