Grand Opening - Victorian Steampunk Lab

Report this content

På själva Luciadagen den 13/12 inviger Steampunk Bar i Göteborg sin andra restaurang och bar med steampunktema – Victorian Steampunk Lab på Viktoriagatan 2a. Här bjuds på en helhetsupplevelse i en ovanligt spännande bar med ett bokningsbart labb i källaren. Labbet är ett självklart val för alla som älskar spänningen och nostalgin kring den viktorianska eran och industrialismens intåg eller bara vill ha en väldigt speciell kväll med mat och dryck av riktigt hög klass.

Kom och fira med oss

Varmt välkommen att fira öppnandet av Victorian Steampunk Lab på Viktoriagatan 2a i Göteborg.

Steampunktemat genomsyrar hela restaurangen, i stort som smått, och drinkarna både ryker och pyser. Källarlabbet, som måste förbokas, gömmer en alldeles speciell upplevelse och passar såväl mindre som större grupper. Här gör vi ditt företagsevent till årets höjdpunkt, födelsedagskalaset eller jubileet till en upplevelse långt utöver det vanliga eller helt enkelt din egen småtråkiga vardagskväll till en fullkomligt magisk afton, i en science fictionvärld i 1800-talsförfattarna Jules Verne och HG Wells anda.

Kök och bar – en upplevelse i sig

I baren möts du bland annat av förra årets världsmästare i drinkblandning samt en rad riktigt vassa bartenders som blandar din drink just så som du vill ha den. Hela vår kökspersonal har hög kompentens och tillgodoser våra gästers önskemål i minsta detalj. Hos oss är ingenting omöjligt!

Res i tiden – Öppet måndag till lördag

Luftskepp, stånkande ångmaskiner, mässing och kugghjul i kombination med den viktorianska eran gav inspiration till 1800 – talets science fiction. Hos oss stiger du rakt in i dessa framtidsvisioner från en svunnen tid.

På Victorian Steampunk Lab har vi öppet alla dagar utom söndag och vi vågar säga att vi kommer att göra ditt besök till en upplevelse av sällan skådat slag.

Korta fakta

• Grand opening den 13/12 - Victorian Steampunk Lab, Viktoriagatan 2a i Göteborg
  • Restaurang och bar med steampunktema
  • Ett spännande, bokningsbart labb för större och mindre grupper