Deichmann valde Kupolen och Steen & Strøm för sin fortsatta expansion

Deichmann, Europas största skohandlare, valde Kupolen i Borlänge med sina 4 miljoner besökare årligen för sin etablering i Dalarna. Kupolen ägs av Skandinaviens ledande köpcentrum- och fastighetsbolag Steen & Strøm. Samarbetet mellan Deichmann och Steen & Strøm är omfattande sedan tidigare med etableringar i sex av totalt 10 köpcentrum i Skandinavien, i Sverige respektive Danmark: Emporia i Malmö, Marieberg Galleria i Örebro, Galleria Boulevard i Kristianstad, Field’s i Köpenhamn och Bryggen i Vejle samt Bruuns Galleri i Århus. Och numera också på Kupolen i Borlänge.

- Hos Deichmann är vi glada över att tillsammans med Steen & Strøm öppna en butik i Kupolen. Här kan vi erbjuda ännu fler svenska kunder vårt stora och breda skosortiment till hela familjen. Med över 100 års erfarenhet har vi kvalitetsskor som matchar dagens mode till enastående priser. Som vår aktuella kampanj ”Love the shoe. And the price” beskriver, önskar vi dela vår skopassion och vi glädjer oss mycket över att kunna göra detta med Kupolens kunder, säger Deichmanns VD i Skandinavien Thomas Christensen.

- Vi är väldigt glada och stolta över att Deichmann valde Steen & Strøms Kupolen med sin starka centrumledning för sin fortsatta expansion. Företagets utbud kompletterar och breddar redan befintligt utbud av skor på Kupolen, säger Christian Brewaeys, Head of Leasing på Steen & Strøm.

Deichmann kommer att ta tre tidigare butikslokaler i anspråk och husera i en cirka 400 kvadratmeter stor lokal på plan 1 i Kupolen. Ombyggnationen har påbörjats och sker enligt Deichmanns helt nya butikskoncept som ska inspirera till en god shoppingupplevelse. Butiksöppning beräknas ske under sommaren 2023.

Annika Andersson, kommunikationschef Steen & Strøm
E-post: annika.andersson@steenstrom.com

Se ävenwww.steenstrom.com samt www.kupolen.steenstrom.com

Steen & Strøm är det ledande skandinaviska köpcentrumbolaget och har idag 10 köpcentrum på attraktiva marknadsplatser, varav fem ligger i Sverige, två i Norge och tre i Danmark. Det är Emporia i Malmö, Galleria Boulevard i Kristianstad, Allum i Partille, Marieberg Galleria i Örebro och Kupolen i Borlänge. I Danmark finns Bruuns Galleri i Århus, Field’s i Köpenhamn och Bryggen i Vejle. I Norge finns Oslo City samt Metro i Lørenskog. Köpcentrumen har totalt 60 miljoner besökare årligen.

Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som förvaltar köpcentrum i hela Europa. Klépierre är majoritetsägare med en ägarandel på 56,1 procent. Det holländska pensionsbolaget APG är minoritetsägare i med en ägarandel på 43,9 procent.

CSR-initiativet Act4Good™ vars mål är att skapa Skandinaviens mest hållbara plattform för handel innebär först och främst att driva detaljhandelsområden med låga koldioxidutsläpp som fullt ut bidrar till att kampen mot klimatförändringen, att erbjuda mötesplatser som verkligen servar samhället, där människor kan mötas. Det innebär att bidra till att utveckla kompetensen hos de personer som besöker handelsplatserna. Och inte minst att ligga i framkant när det gäller förändring genom att uppmuntra till mer hållbar livsstil. Samtliga köpcentrum inom Steen & Strøm och samtliga köpcentrum inom Klépierre-gruppen arbetar nu för att nå CSR-målen 2030.www.steenstrom.com.