Emporia och alla husdjursägare välkomnar Arken Zoo

- Nu välkomnar vi Arken Zoo som är del i Nordens största husdjurskedjekoncept, Musti Group, till Emporia. Våra besökare har länge uttryckt önskemål om ett koncept med husdjursprodukter och vi är därför väldigt glada över att kunna uppfylla detta önskemål som dessutom kompletterar den övriga butiksmixen på ett riktigt bra sätt, säger Martin Lundquist,
Center Manager på Emporia.

​​​​​​​​​​​​​

Arken Zoo som är ett starkt och väletablerat varumärke har öppnat sin butik på plan ett och erbjuder det ordinarie sortimentet i ett kompaktare format.
- Öppningen på Emporia är en del i arbetet att göra vårt erbjudande mer tillgängligt för våra kunder. Vi har under en längre tid sökt efter en lämplig lokal inom Emporia och vi är glada att nu kunna välkomna våra kunder till en stark handelsplats där vårt erbjudande presenteras med det senaste konceptet, säger Marcus Haas, etableringschef på Arken Zoo.

- Det känns oerhört bra att kunna öppna en ny butik i vad som känns som händelsernas centrum, Emporia. Att vara en del av ett center som är så stort, med utmärkta kommunikationer och en väldigt central placering i Öresundsregionen är fantastiskt. Det är också extra roligt att kunderna har efterfrågat vårt utbud och jag ser verkligen fram emot att ta emot dem i vår fina butik, säger Erica Bjarnevik, butikschef på Arken Zoo på Emporia.

Arbetet med att utveckla Emporia för att befästa positionen som södra Sveriges starkaste köpcentrum fortsätter.

- Att utveckla både kundupplevelsen, för de över 7,6 miljoner besökarna årligen, och butiksmixen är ett ständigt pågående arbete. Vi ska alltid erbjuda ett relevant och efterfrågat utbud av butiker och tjänster. Det är fantastiskt att vi kan möta våra besökares önskemål om butiksutbud. Den stora tillströmningen av kunder till Arken Zoos butik förvånar mig inte, säger Martin Lundquist.

Martin Lundquist, Center Manager Emporia
martin.lundquist@steenstrom.com

Marcus Haas, etableringschef på Arken Zoo
m
arcus.haas@arkenzoo.se

Emporia ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med nio shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Emporia svarar för över 7,6 miljoner besökare/år. Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Steen & Strøm är en del av Klépierre Group, som kombinerar expertis inom fastighetsutveckling och kapitalförvaltning och är ledande inom köpcentrum i Europa. Företagets portfölj värderades till 19,4 miljarder euro per den 30 juni 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Europa, som tillsammans lockar hundratals miljoner besökare per år. Klépierre är noterat på EURONEXT Paris (SIIC) och ingår i CAC Next 20 och EPRA Eurozone, samt i andra etiska index som CAC SBT 1,5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 och CDP A-listan. Dessa utmärkelser är ett erkännande av koncernens engagemang i en proaktiv policy för hållbar utveckling och koncernens globala ledarskap i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Klépierre inklusive Emporia arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030.

Arken Zoo är Sveriges största, rikstäckande husdjurskedja som erbjuder det bästa för dig och ditt djur. Sortiment är brett och prisvärt och innehåller välkända varumärken av högsta kvalitet. Förutom ett stort antal fysiska butiker från norr till söder har Arken Zoo en gedigen e-handel. Sedan 2015 är Arken Zoo en del av Nordens största husdjurskedjekoncept, Musti Group, med över 300 butiker i Sverige, Norge och Finland, www.arkenzoo.se

Snabbfakta

- Nu välkomnar vi Arken Zoo som är del i Nordens största husdjursEmporiakedjekoncept, Musti Group, till Emporia. Våra besökare har länge uttryckt önskemål om ett koncept med husdjursprodukter och vi är därför väldigt glada över att kunna uppfylla detta önskemål som dessutom kompletterar den övriga butiksmixen på ett riktigt bra sätt, säger Martin Lundquist, Center Manager på Emporia.

Citat

Marcus Haas, etablerings-chef på Arken Zoo
Det känns oerhört bra att kunna öppna en ny butik i vad som känns som händelser-nas centrum, Emporia. Att vara en del av ett center som är så stort, med utmärkta kommunikationer och en väldigt central placering i Öresundsregionen är fantastiskt. Det är också extra roligt att kunderna har efterfrågat vårt utbud och jag ser verkligen fram emot att ta emot dem i vår fina butik.
Erica Bjarnevik, butikschef på Arken Zoo på Emporia