MFF Shopen öppnar på Emporia

Malmö FF valde Emporia när föreningen skulle öppna sin andra butik i malmöområdet. MFF Shopen finns sedan tidigare på Eleda Stadion, men med den nya butiken på Emporia når föreningen nya kunder och ökar tillgängligheten för sina supporters.

Öppningen av butiken på Emporia kan ses som ett första steg i expansionsarbete för att öka tillgängligheten för MFF:s hängivna supporters. Butiken kompletterar både den befintliga supporterbutiken på stadion och e-handeln och blir ett fint produktfönster enligt projektledaren Lina Fischer, MFF.

- Nu finns det möjlighet att besöka butiken på Emporia mellan kl 10-20 och kanske i samband med att man gör andra inköp. I och med butiken når vi även sällanköparna som blir en ny målgrupp. Kanske mor- och farföräldrar som söker en present eller julklapp, säger Lina Fischer.

Butiken ligger precis vid Bärnstensentrén som vetter ut mot Hyllie Stationstorg.

- Vi är så stolta över att MFF valt att etablera sin andra malmöbutik på Emporia och hälsar dem varmt välkomna. Vi har över 7,5 miljoner besökare årligen, ungefär lika många män som kvinnor. Hälften av dem är i åldern 25–59 år och ungefär hälften är barnfamiljer. Det är vår förhoppning att Emporias kunder ska upptäcka MFF Shopen hos oss samtidigt som MFF:s supportrar ska ta tillfället i akt att besöka Emporia, säger Martin Lundquist, Shopping Center Manager.

Martin Lundquist, Shopping Center Manager på Emporia
E-post: martin.lundquist@steenstrom.com

Lina Fischer, projektledare MFF
E-post: lina.fischer@mff.se
Tel: 076-001 50

Emporia ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Ström med 10 shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Emporia svarar för över sju miljoner besökare/år. Steen & Ström ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Företagets portfölj värderas till 19,8 miljarder euro den 31 december 2022 och omfattar stora köpcentrum i mer än 10 länder i Centraleuropa som tillsammans tar emot hundratals miljoner besökare per år. Klépierre finns representerat i CAC Next 20- och EPRA Euro zone-indexen samt i andra etiska index, t.ex. CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120, samt på CDP:s "A-lista". Dessa utmärkelser bekräftar koncernens engagemang för en proaktiv politik för hållbar utveckling, Act4Good, och det globala ledarskapet i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Steen & Ström inklusive Emporia arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com  www.klepierre.com

Citat

Öppningen av butiken på Emporia kan ses som ett första steg i expansionsarbete för att öka tillgängligheten för MFF:s hängivna supporters. Butiken kompletterar både den befintliga supporterbutiken på stadion och e-handeln och blir ett fint produktfönster.
Lina Fischer, projektledare Malmö FF
Vi är så stolta över att MFF valt att etablera sin andra malmöbutik på Emporia och hälsar dem varmt välkomna. Vi har över 7,5 miljoner besökare årligen, ungefär lika många män som kvinnor. Hälften av dem är i åldern 25–59 år och ungefär hälften är barnfamiljer. Det är vår förhoppning att Emporias kunder ska upptäcka MFF Shopen hos oss samtidigt som MFF:s supportrar ska ta tillfället i akt att besöka Emporia.
Martin Lundquist, Center Manager Emporia