NEW YORKER expanderar på Kupolen - en perfect match

Ytterligare en butikskedja efter UR & PENN har valt att expandera på Kupolen i Borlänge den senaste månaden. NEW YORKER har funnits på Kupolen sedan 2011 och har nu utökat sin butikslokal till nästan 1200 kvadratmeter.

NEW YORKER har bara mottagit positiva reaktioner från Kupolens besökare som uppskattar deras större, uppgraderade butik med ett bredare utbud, med plats att visa de olika trenderna inom mode.

Vi är oerhört glada över att få möjlighet att erbjuda NEW YORKER en större butiksyta. Butiken är ett populärt inslag i vår totala butiksmix och har ett sortiment som riktar sig till alla – precis som Kupolen. Det är en perfect match som nu fortsätter, säger Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen.

Utöver de två butiksexpansionerna har Telenor, Change Group och Svea Vaccin valt att öppna nya butiker eller enheter på Kupolen under det fjärde kvartalet 2023. Svea Vaccin planerar att öppna i början av 2024 och söker just nu personal till sin nya verksamhet.

Kupolen har cirka 3 miljoner besökare årligen och är den ledande shoppingdestinationen i Dalarna.

Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen
E-post: sofie.kallgren@steenstrom.com
Tel: 076-777 51 00

Kupolen i Borlänge ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med 10 shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Kupolen med sina 65 butiker under ett tak svarar för över tre miljoner besökare.

Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Klépierre-gruppens portfölj värderas till 19,4 miljarder euro den 30 juni 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Centraleuropa som tillsammans tar emot hundratals miljoner besökare per år.

Klépierre finns representerat i CAC Next 20- och EPRA Euro zone-indexen samt i andra etiska index, t.ex. CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120, samt på CDP:s "A-lista". Dessa utmärkelser bekräftar koncernens engagemang och proaktiva arbete för hållbar utveckling, Act4Good, och det globala ledarskapet i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Steen & Strøm, inklusive Kupolen, arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com  www.klepierre.com

Med över 1 200 butiker i 47 länder är NEW YORKER ett av de ledande företagen inom ungt mode. Produktsortimentet består av de egna varumärkena FSBN, FB SISTER (sport och streetwear), AMISU och SMOG (fritids- och aftonkläder), CENSORED (underkläder och badkläder) och ett brett utbud av ACCESSOARER. NEW YORKER har stått för mode i 50 år och har totalt 23 000 medarbetare. www.newyorker.fashion

Citat

Vi är oerhört glada över att få möjlighet att erbjuda NEW YORKER en större butiksyta. Butiken är ett populärt inslag i vår totala butiksmix och har ett sortiment som riktar sig till alla – precis som Kupolen. Det är en perfect match som nu fortsätter.
Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen