Organisationsförändringar hos fastighetsbolaget Steen & Strøm

Pierre Kubler har tillträtt en ny befattning som Head of Leasing and Asset Management från 1 oktober 2023 på Steen & Strøm.

Pierre Kubler har arbetat på Steen & Strøm sedan juli 2021, då han tillträdde som Head of Asset Management. Innan dess har han haft flera befattningar inom Klépierre (en av Steen & Strøms huvudägare) inom Asset Management och Group Leasing. Pierre kommer fortsatt att vara stationerad i Oslo och ingå i ledningsgruppen.

"Med denna nya roll kan vi konsolidera två av våra viktigaste affärsområden, Leasing och Asset Management. Det finns till många synergier mellan arbetet med våra business plans och leasingstrategierna för våra köpcentrum, och jag är därför mycket nöjd med att vi har kunnat stärka dessa affärsområden", säger Christian Brewaeys, VD för Steen & Strøm.

Pierre Kubler kommer att få support av den nya leasingorganisationen, med Portfolio Leasing Managers Astrid Damgaard och Danijel Sivcevic, som kommer att driva leasingstrategierna tillsammans med lokala leasing managers i Danmark, Sverige och Norge.

"Jag ser fram emot denna bredare roll. Det finns många synergier mellan Leasing och Asset Management som kommer att stödja genomförandet av det strategiska arbetet med våra 10 köpcentrum och utvecklingsprojektet Økern i Oslo", säger Pierre Kubler.

"Jag är övertygad om att Pierre kommer att göra mycket bra ifrån sig i sin nya roll och vara en stor tillgång för vårt leasingarbete och jag önskar Pierre framgång i hans nya roll", avslutar Christian Brewaeys.

Christian Brewaeys, VD Steen & Strøm
E-mail: christian.brewaeys@steenstrom.com
Tel: +45 41 90 02 41

Pierre Kubler, Head of Leasing & Asset Management
E-mail: pierre.kubler@steenstrom.com

Tel: +45 92 07 08 64

Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm har idag 10 köpcentrum på attraktiva marknadsplatser, varav fem ligger i Sverige, två i Norge och tre i Danmark. Det är Emporia i Malmö, Galleria Boulevard i Kristianstad, Allum i Partille, Marieberg Galleria i Örebro och Kupolen i Borlänge. I Danmark finns Bruuns Galleri i Århus, Field’s i Köpenhamn och Bryggen i Vejle. I Norge finns Oslo City samt Metro i Lörenskog. Köpcentrumen har totalt 60 miljoner besökare årligen och samtliga köpcentrum arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com

Steen & Ström ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Företagets portfölj värderades till 19,8 miljarder euro den 31 december 2022 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Europa som tillsammans tar emot hundratals miljoner besökare per år. Klépierre finns representerat i CAC Next 20- och EPRA Euro zone-indexen samt i andra etiska index, t.ex. CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120, samt på CDP:s "A-lista". Dessa utmärkelser bekräftar koncernens engagemang för en proaktiv politik för hållbar utveckling, Act4Good, och det globala ledarskapet i kampen mot klimatförändringarna. www.klepierre.com

Citat

Med denna nya roll kan vi konsolidera två av våra viktigaste affärsområden, Leasing och Asset Management. Det finns till många synergier mellan arbetet med våra business plans och leasingstrategierna för våra köpcentrum, och jag är därför mycket nöjd med att vi har kunnat stärka dessa affärsområden.
Christian Brewaeys, VD för Steen & Strøm
Jag ser fram emot denna bredare roll. Det finns många synergier mellan Leasing och Asset Management som kommer att stödja genomförandet av det strategiska arbetet med våra 10 köpcentrum och utvecklingsprojektet Økern i Oslo.
Pierre Kubler, Head of Leasing and Asset Management Steen & Strøm