Pilgrim valde Emporia och öppnar sin tredje svenska butik

Butiksetableringen är ett led i den svenska expansionsstrategin där Pilgrim inom några månader öppnat tre egna butiker i Sverige. Det danska familjeägda smyckesföretaget Pilgrim, med över 40 års erfarenhet, valde Emporia för sina många besökare, närheten till Köpenhamnsområdet samt det erbjudna butiksläget.

"Läget för våra butiker är A och O när vi ska etablera oss i en stad. Vi tycker att Emporia är ett mycket snyggt och modernt köpcentrum med ett stort antal besökare. Dessutom ligger det nära Köpenhamn där vi redan är välkända med över 10 butiker och har stora försäljningsframgångar", säger Susanne Stuhr, internationell försäljningschef på Pilgrim, som även ser det möjligt att man kommer att öppna på fler köpcentrum i framtiden eller på bra gatulägen i de större svenska städerna.

Butiken på Emporia och har Pilgrims nordiska butikskoncept med svarta linjer med ekdetaljer, vilket ger en cool och exklusiv atmosfär. Målgruppen är könsneutral och Pilgrim välkomna alla själar även om kärnmålgruppen är generation Y och Z.

"Våra målgrupper är mycket kulturellt rörliga, självutbildade och mycket allomfattande. De vill bli inspirerade och underhållna och söker efter äkthet, transparens och digital uppkoppling.  Emporia med sina många besökare, vårt starka koncept och den butiksplacering vi erbjöds gjorde att beslutet att etablera sig på Emporia var lätt att ta", säger Susanne Stuhr.

"Pilgrim är ett välkänt varumärke och jag är glad att vi kunnat erbjuda en butik till deras fortsatta svenska expansion samtidigt som våra besökare nu fått ett ännu bredare utbud av smycken och accessoarer", säger Martin Lundquist, Center Manager på Emporia.

Sedan tidigare finns Albrekts Guld, Glensia, Guldfynd, Hallbergs Guld. Hours Klockmaster, Myrorna, Pandora, Thomas Sabo och Yaa Piercing inom smyckes- och accesoarsegmentet på Emporia.

Pilgrim öppnar den 25 oktober på plan 2 på Emporia mittemot Umami Food District.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Susanne Stuhr, International Sales Manager Pilgrim
sus@pilgrim.com

Martin Lundquist, Center Manager Emporia
martin.lundquist@steenstrom.com

Tel: 073-846 84 50

Emporia ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med 10 shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Emporia svarar för över 7,6 miljoner besökare/år.

Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Steen & Strøm är en del av Klépierre Group, som kombinerar expertis inom fastighetsutveckling och kapitalförvaltning och är ledande inom köpcentrum i Europa. Företagets portfölj värderades till 19,4 miljarder euro per den 30 juni 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Europa, som tillsammans lockar hundratals miljoner besökare per år. Klépierre är noterat på EURONEXT Paris (SIIC) och ingår i CAC Next 20 och EPRA Eurozone, samt i andra etiska index som CAC SBT 1,5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 och CDP A-listan. Dessa utmärkelser är ett erkännande av koncernens engagemang i en proaktiv policy för hållbar utveckling, Act4Good, och koncernens globala ledarskap i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Klépierre inklusive Emporia arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030.

Citat

Läget för våra butiker är A och O när vi ska etablera oss i en stad. Vi tycker att Emporia är ett mycket snyggt och modernt köpcentrum med ett stort antal besökare. Dessutom ligger det nära Köpenhamn där vi redan är välkända med över 10 butiker och har stora försäljningsframgångar.
Susanne Stuhr, internationell försäljningschef på Pilgrim
Våra målgrupper är mycket kulturellt rörliga, självutbildade och mycket allomfattande. De vill bli inspirerade och underhållna och söker efter äkthet, transparens och digital uppkoppling.  Emporia med sina många besökare, vårt starka koncept och den butiksplacering vi erbjöds gjorde att beslutet att etablera sig på Emporia var lätt att ta.
Susanne Stuhr igen
Pilgrim är ett välkänt varumärke och jag är glad att vi kunnat erbjuda en butik till deras fortsatta svenska expansion samtidigt som våra besökare nu fått ett ännu bredare utbud av smycken och accessoarer.
Martin Lundquist, Center Manager på Emporia