Samarbetet med Disneyland Paris utvidgas till partnerskap

Ladda ned som PDF

Det ledande shoppingcenter företaget i Skandinavien, Steen & Ström, är stolt partner till Disneyland Paris. På initiativ från Disneyland Paris inleddes i fjol ett samarbete mellan Steen & Ströms shopping center Fields i Köpenhamn och Disneyland Paris. Detta samarbete utökas nu till ett partnerskap.

- Efter förra årets samarbete med Fields shoppingcenter i Köpenhamn är vi glada över att kunna föra vårt samarbete med Steen & Strøm vidare över hela Skandinavien. Nu kan ännu fler familjer få uppleva en episk upplevelse, som börjar i köpcentrumen och slutar i Marvel Avengers Campus, det episka landet som nyligen presenterades som en del av Disneyland Paris 30-årsjubileum, säger Clotilde Le Maout, press- och partnerskapsrepresentant för Norden.

- Vi är stolta och mycket glada över att ha undertecknat detta partnerskap. Tillsammans med Disneyland Paris kommer vi att kunna erbjuda våra shoppingcenter möjligheten att utveckla aktiviteter för barn och familjer där alla kan delta, säger Charlotta Svensson, skandinavisk marknadschef på Steen & Ström.

Aktiviteterna i Disneyland Paris anordnas i Bruuns Galleri, Bryggen och Fields i Danmark. I Allum och på Emporia i Sverige samt på Oslo City i Norge. Dessa köpcentrum har sammanlagt 46 miljoner besökare årligen.

Annika Andersson, kommunikationschef för Skandinavien.
E-post:annika.andersson@steenstrom.com

Clotilde Le Maout, press- och partnerskapsrepresentant för Norden, Disneyland Paris.
E-post:clotilde.le.maout@disney.com
www.disneylandparis.com

Steen & Ström är det ledande skandinaviska köpcentrumbolaget med 10 köpcentrum på attraktiva marknadslägen, varav fem i Sverige, två i Norge och tre i Danmark. Dessa är Emporia i Malmö, Galleria Boulevard i Kristianstad, Allum i Partille, Marieberg Galleria i Örebro och Kupolen i Borlänge. I Danmark finns Bruuns Galleri i Århus, Fields i Köpenhamn och Bryggen i Vejle. I Norge finns Oslo City och Metro i Lørenskog. Köpcentrumen lockar sammanlagt 60 miljoner besökare årligen.

Steen & Ström har presenterat sin nya ESG-strategi, Act4Good™, i stolt samarbete med ägaren Klépierre, Europas ledande aktör inom köpcentrum, med ännu mer ambitiösa mål och nya utmaningar. Act4Good™ har utvecklats tillsammans med en kommitté av oberoende experter och fokuserar på fyra pelare som är utformade för att hjälpa hela Klépierre-koncernen att bygga den mest hållbara plattformen för handel fram till 2030.

Disneyland Paris öppnade sina dörrar för första gången i april 1992 och har vuxit med sina gäster och blivit Europas främsta turistmål. I dag är det en flerdagasranläggning med två nöjesparker i världsklass, sju Disney-hotell med teman, underhållningskomplexet Disney Village® och två kongresscenter. Disneyland Paris är den största privata arbetsgivaren i departementet Seine-et-Marne, med mer än 500 olika arbeten och 124 nationaliteter representerade.www.disneylandparis.com