Snabbvaccin öppnar klinik på Allum

Allums utbud breddas nu med en vaccinationscentral när Snabbvaccin som erbjuder effektiva vaccinationslösningar och hälsokontroller har valt att öppna sin andra klinik i Göteborgsområdet på Allum.

​​​

- Vaccinationstjänster har efterfrågats av våra besökare och jag är väldigt glad att vi nu kan välkomna Snabbvaccin till Allum. Snabbvaccin stärker vårt utbud av vård och hälsa och kompletterar inte bara redan befintliga aktörer som Närhälsa Partille, Folktandvården och Partille kliniken utan också vårt övriga utbud av shopping och restauranger, säger Albert Aguilar, Center Manager.

- Allums fem miljoner besökare årligen och köpcentrumets lättillgänglighet har varit avgörande för vårt val av etablering. Vi vill att våra kunder skall känna att det är enkelt att vaccinera sig, kanske passa på när man ändå uträttar ärenden, och upptäcka våra många vaccinationslösningar, säger Karoline Wallgren, etableringsansvarig på Snabbvaccin.

Karoline Wallgren berättar att Snabbvaccin strävar efter att bygga en stark kundbas och bli en pålitlig partner inom hälsovården. Genom att erbjuda lättillgängliga vaccinationer vill man bidra till en bättre folkhälsa.

- Allum är en strategisk plats för oss tack vare det höga besökstalet, lättillgängligheten och det i Partille centrala läget. Genom att etablera oss på Allum kan vi nå en bredare kundbas och erbjuda våra tjänster till fler människor, vilket gynnar folkhälsan, avslutar hon.

Snabbvaccin öppnade den 27 juli på plan 3.

Fler nyheter gällande Allum - läs det förra pressmeddelandet "H&M satsar vidare på Allum med större butik och nyöppning av H&M HOME" här.

Albert Aguilar, Center Manager Allum

E.post: albert.aguilar@steenstrom.com

www.allum.steenstrom.se/

Allum ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Ström med nio shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Allum svarar för fem miljoner. Steen & Ström ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar expertis inom fastighetsutveckling och kapitalförvaltning och är ledande inom köpcentrum i Europa. Företagets portfölj värderades till 19,3 miljarder euro per den 31 december 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Europa, som tillsammans lockar hundratals miljoner besökare per år. Klépierre är noterat på EURONEXT Paris (SIIC) och ingår i CAC Next 20 och EPRA Eurozone, samt i andra etiska index som CAC SBT 1,5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 och CDP A-listan. Dessa utmärkelser är ett erkännande av koncernens engagemang i en proaktiv policy för hållbar utveckling och koncernens globala ledarskap i kampen mot klimatförändringar. Samtliga köpcentrum inom Klépierre inklusive Allum arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com  www.klepierre.com

Taggar:

Citat

Allums fem miljoner besökare årligen och köpcentrumets lättillgänglighet har varit avgörande för vårt val av etablering. Vi vill att våra kunder skall känna att det är enkelt att vaccinera sig, kanske passa på när man ändå uträttar ärenden, och upptäcka våra många vaccinationslösningar. Allum är en strategisk plats för oss tack vare det höga besökstalet, lättillgängligheten och det i Partille centrala läget. Genom att etablera oss på Allum kan vi nå en bredare kundbas och erbjuda våra tjänster till fler människor, vilket gynnar folkhälsan
Karoline Wallgren, etableringsansvarig på Snabbvaccin
Vaccinationstjänster har efterfrågats av våra besökare och jag är väldigt glad att vi nu kan välkomna Snabbvaccin till Allum. Snabbvaccin stärker vårt utbud av vård och hälsa och kompletterar inte bara redan befintliga aktörer som Närhälsa Partille, Folktandvården och Partille kliniken utan också vårt övriga utbud av shopping och restauranger.
Albert Aguilar, Center Manager på Allum