Två nya aktörer på Kupolen i Borlänge – varav Telenor öppnar idag

När det var dags för Telenor och Svea Vaccin att öppna i Dalarna var Kupolen i Borlänge det självklara valet. Telenor som öppnar sin butik den 16 november och Svea Vaccin i januari.

- Vi är glada att kunna välkomna både Telenor och Svea Vaccin till Kupolen. Vi är ett starkt köpcentrum som årligen attraherar över 3 miljoner besökare – många av dem kommer mer än en gång i veckan. Nu får vårt redan breda butiksutbud ytterligare två starka aktörer som kompletterar övriga erbjudanden, säger Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen.

Telenors butik på Kupolen kommer att ha ett modernt och hemtrevligt butikskoncept skräddarsytt för att passa kunderna. Både konsumenter och företagskunder kommer att erbjudas tjänster inom bland annat mobila tjänster, bredband och tv. Dessutom tillhandahålls olika tillbehör som passar kundernas uppkopplade vardag.

Varför har ni på Telenor valt att öppna på Kupolen?

- Vi har många kunder i Borlänge, men har inte haft någon butik här tidigare så nu är det dags. Vi tror att Borlänge är en bra hubb för en stor del av Dalarna och Kupolen är en stark handelsplats där vi hoppas komma närmare våra kunder. Utan att exkludera någon är familjer en viktig målgrupp för oss och vi tror därför att Kupolen är en bra plats för en ny butik, säger Magnus Stääv, ansvarig för Telenors säljkanaler.

Vilka är era förväntningar?

- Vi hoppas att många av våra kunder kommer och träffar oss i butiken, som även fungerar som en plats där befintliga kunder kan få service vad gäller både utrustning och abonnemang. Vi öppnar lagom till Black Week och hoppas att våra erbjudanden kommer att uppskattas. Sen hoppas vi såklart på att kunder som inte har Telenor idag vågar ta steget över till oss, nu när vi finns på plats fysiskt i Borlänge, säger Magnus Stääv.

Svea Vaccin söker personal och planerar öppna i januari

Svea Vaccin har anpassat sin butikslokal och söker just nu personal. Planerad öppning är i januari.
- Vår etableringsstrategi går ut på att identifiera större städer som saknar en drop-in eller vaccinationsenhet för till exempel resevaccin, grundskyddsvaccinering och övriga vaccinationer som TBE och bältros med flera. Nu kom turen till Borlänge. Läget på vår nästan 50 kvadratmeter stora lokal på entréplan, precis vid ingången till Kupolen, är perfekt. Vår lokal är både synlig och lättillgänglig, säger Ridha Hafi, VD Svea vaccin.

Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen
E-post: sofie.kallgren@steenstrom.com

Magnus Stääv, ansvarig för Telenors säljkanaler
E-post:press@telenor.se
Tel: 08-410 100 40

Ridha Hafi, VD Svea vaccin
E-post: ridha.hadfi@htlp.se

Kupolen i Borlänge ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med 10 shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Kupolen med sina 65 butiker under ett tak svarar för över tre miljoner besökare. Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa.

Klépierre.gruppens portfölj värderas till 19,4 miljarder euro den 30 juni 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Centraleuropa som tillsammans tar emot hundratals miljoner besökare per år. Klépierre finns representerat i CAC Next 20- och EPRA Euro zone-indexen samt i andra etiska index, t.ex. CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120, samt på CDP:s "A-lista". Dessa utmärkelser bekräftar koncernens engagemang och proaktiva arbete för hållbar utveckling, Act4Good, och det globala ledarskapet i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Steen & Ström inklusive Marieberg Galleria arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com  www.klepierre.com

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,9 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2022) och har cirka 1 500 anställda. www.telenor.com

Citat

Vi är glada att kunna välkomna både Telenor och Svea Vaccin till Kupolen. Vi är ett starkt köpcentrum som årligen attraherar över 3 miljoner besökare – många av dem kommer mer än en gång i veckan. Nu får vårt redan breda butiksutbud ytterligare två starka aktörer som kompletterar övriga erbjudanden.
Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen
Vi har många kunder i Borlänge, men har inte haft någon butik här tidigare så nu är det dags. Vi tror att Borlänge är en bra hubb för en stor del av Dalarna och Kupolen är en stark handelsplats där vi hoppas komma närmare våra kunder. Utan att exkludera någon är familjer en viktig målgrupp för oss och vi tror därför att Kupolen är en bra plats för en ny butik.
Magnus Stääv, ansvarig för Telenors säljkanaler