Två nyöppningar på Marieberg Galleria i Örebro

I september öppnar två nya aktörer på Marieberg Galleria. Det lokala restaurangkonceptet F&M Bistro har öppnat på torget på plan 2 och erbjuder lättare luncher, goda sallader och fika. Tele2 planerar öppna en 70 kvadratmeter stor butik med goda exponeringsmöjligheter på entréplan den 28 september.

Enligt Jens Andersson, etableringschef på Tele2 Stores, är nyöppningen ett led i etableringsstrategin att vässa butiksnätet och möta kundernas önskemål om hur man vill komma i kontakt med bolaget där den fysiska butiken är en av sex kanaler.
"Valet föll på Marieberg Galleria som har ett bredare upptagningsområde än vad Örebro city har. Vi når en bredare kundgrupp av både företags- och privatkunder än vi hade gjort inne i centrum. Dessutom finns här ett bra Telecom-kluster samlat i Marieberg Galleria", säger han.

Kamal Kashania är ägare till F&M och är glad för lokalens möjligheter med en uteservering där restauranggästerna kan koppla av och blicka ut över gallerians nedervåning.
"Hos oss ska alla känna sig välkomna. Vårt fokus är veganskt, glutenfritt och vegetariskt. Hos oss kan du också få en god koffeinfri kaffe! Så långt det är möjligt försöker jag hitta råvaror lokalt från Närke", säger Kamal Kashania.

"Vi är stolta över intresset som finns att etablera sig hos oss. Vi har ett bra geografiskt läge med direkt anslutning till motorvägen, gratis parkering och fyra miljoner besökare årligen varav många är barnfamiljer. Vi hälsar både F&M Bistro och Tele2 varmt välkomna till Marieberg Galleria familjen. De kompletterar vårt övriga utbud mycket väl", säger Sofie Källgren, Regional Shopping Center Manager på Marieberg Galleria.

Sofie Källgren, Regional Shopping Center Manager for Marieberg Galleria
Mobile: +46 767 77 51 00
sofie.kallgren@steenstrom.com

Marieberg Galleria ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med 10 shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Marieberg Galleria med sina ca 90 butiker svarar för fyra miljoner besökare. Steen & Ström ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa.

Företagets portfölj värderas till 19,8 miljarder euro den 31 december 2022 och omfattar stora köpcentrum i mer än 10 länder i Centraleuropa som tillsammans tar emot hundratals miljoner besökare per år. Klépierre finns representerat i CAC Next 20- och EPRA Euro zone-indexen samt i andra etiska index, till exempel CAC SBT 1,5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120, samt på CDP:s "A-lista". Dessa utmärkelser bekräftar koncernens engagemang för en proaktiv politik för hållbar utveckling, Act4Good, och det globala ledarskapet i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Steen & Ström inklusive Marieberg Galleria arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com  www.klepierre.com

Taggar:

Citat

Valet föll på Marieberg Galleria som har ett bredare upptagningsområde än vad Örebro city har. Vi når en bredare kundgrupp av både företags- och privatkunder än vi hade gjort inne i centrum. Dessutom finns här ett bra Telecom-kluster samlat i Marieberg Galleria.
Jens Andersson, etableringschef på Tele2 Stores
Vi är stolta över intresset som finns att etablera sig hos oss. Vi har ett bra geografiskt läge med direkt anslutning till motorvägen, gratis parkering och fyra miljoner besökare årligen varav många är barnfamiljer. Vi hälsar både F&M Bistro och Tele2 varmt välkomna till Marieberg Galleria familjen. De kompletterar vårt övriga utbud mycket väl.
Sofie Källgren, Regional Shopping Center Manager på Marieberg Galleria
Hos oss ska alla känna sig välkomna. Vårt fokus är veganskt, glutenfritt och vegetariskt. Hos oss kan du också få en god koffeinfri kaffe! Så långt det är möjligt försöker jag hitta råvaror lokalt från Närke.
Kamal Kashania. ägare, som är glad för lokalens möjligheter med en uteservering där restauranggästerna kan koppla av och blicka ut över gallerians nedervåning