Ur & Penn i större lokaler på Kupolen i Borlänge

Ur & Penn har flyttat till en större butik på 75 kvadratmeter på Kupolen i Borlänge.

”På Ur & Penn har vi alltid haft fantastisk relation med alla våra trogna kunder i Kupolen och det är tack vare deras lojalitet under alla år som vi nu har kunnat välkomna dem till en större och finare butik. Det viktigaste för oss med den nya butiken är det centrala läget och att den är lätt att hitta. Den rymligare butiksytan möjliggör ett större sortiment av klockor och smycken än tidigare”, säger Abed Al Saffar, VD på Ur & Penn.

”Ur & Penn är en populär butik bland Kupolens besökare och vi är väldigt glada att vi kunnat erbjuda Ur & Penn, som funnits hos oss väldigt länge, en större butik på första våningen och därmed också ett ännu större utbud åt våra besökare, säger Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen.

Sofie Källgren, Center Manager på Kupolen
E-post:
sofie.kallgren@steenstrom.com

Abed Al Saffar, VD Ur & Penn
E-post:
abed.alsaffar@uropenn.se
www.uropenn.se

Kupolen i Borlänge ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med 10 shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Kupolen med sina 65 butiker under ett tak svarar för över tre miljoner besökare. Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveck-ling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Klépierre.gruppens portfölj värderas till 19,4 miljarder euro den 30 juni 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Centraleuropa som tillsammans tar emot hundratals miljoner besökare per år. Klépierre finns representerat i CAC Next 20- och EPRA Euro zone-indexen samt i andra etiska index, t.ex. CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120, samt på CDP:s "A-lista". Dessa utmärkelser bekräftar koncernens engagemang och proaktiva arbete för hållbar utveckling, Act4Good, och det globala ledarskapet i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Steen & Ström inklusive Marieberg Galleria arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com  www.klepierre.com