Per Schlingmann AB och Stella Futura i samarbete

Stella Futura, som utvecklar energilösningar vilka bygger på energilagring och batterisystem, har ingått ett samarbete med Per Schlingmann AB. I arbetet ingår att utveckla en ny varumärkesplattform och strategisk rådgivning.

”Vi befinner oss på en komplex och växande marknad. Genom ett mer strategiskt kommunikationsarbete ska vi stärka vårt varumärke och visa på nyttan med energilagring och batterisystem för den gröna omställningen”, säger Ulrika Tornerefelt, grundare och vd för Stella Futura.

Arbetsgruppen består av Per Schlingmann, Anna Fohlin och Fanny Mardirossian.  Per Schlingmann är rådgivare, författare, föreläsare och entreprenör. Anna Fohlin är kommunikationskonsult. Hon är medgrundare till livsstilskonceptet och butikskedjan Verkstan. Tidigare har hon varit marknads- och varumärkeschef på Svenska Spel och PR-ansvarig för Rädda Barnen. Fanny Mardirossian är formgivare och copywriter. Hon driver den egna designbyrån Mardirossian och har tidigare varit sakkunnig på Statsrådsberedningen.

Med smarta gröna energilösningar, som bygger på batterisystem och sol­installationer, skyndar Stella Futura på omställningen hos kunder inom krisitk infrastruktur som energibolag, industrier, offentliga inrättningar och kommersiella fastigheter. Stella Futura är ett svenskt teknikoberoende företag som använder europeisk teknologi och kombinerar teknisk kompetens med innovativa finansieringslösningar. Företaget erbjuder kompletta energilösningar som en service, utan krav på stora initiala investeringar. Förutom verksamhet i Sverige fungerar Stella Futura som partner till europeiska företag som bedriver verksamhet internationellt. VD och grundare är Ulrika Tornerefelt. Bland ägarna återfinns investeringsbolaget Profura.