Stena Recycling Danmark köper Uniscrap i Grenå

Report this content

Anläggningen blir Stena Recyclings 28:e i Danmark.

Stena Recycling A /S köper Uniscrap A/S verksamhet i Grenå som bland annat omfattar en fragmenteringsanläggning med tillgång till djuphamn. Anläggningen blir Stena Recyclings 28:e i Danmark.

Stena Recycling i Danmark gick i september också samman under gemensamt namn. De tre bolagen Stena Miljö, Stena Averhoff och Stena Järn och Metall är nu sammanslagna till Stena Recycling A/S med huvudkontor i Bröndby utanför Köpenhamn.

"För oss är avfall en viktig resurs och vår återvinningsverksamhet har en positiv inverkan för både samhället och miljön. Sammanslagningen av bolagen och förvärvet av Uniscrap i Grenå gör bolaget till en ännu större aktör på den danska marknaden vilket attraherar fler både stora och små kunder,” säger VD Lars Petersen.

Stena Recycling A/S i Danmark ingår i den svenska Stena Metallkoncernen och är idag ett av de största återvinningsföretagen i Danmark. Bolaget har filialer över hela landet och arbetar med återvinning av papper, kartong, plast, järn, metall och farligt avfall.

I och med sammanslagningen till ett bolag och förvärvet av Uniscrap i Grenå stärker Stena Recycling sin position som ett av de ledande bolagen inom återvinning och bearbetning av avfall i Danmark.

Randi Mehrenst Rimdal på Stena Recycling A/S.
Telefon +45 56 67 95 88 / +45 23 47 75 87.

Om Stena Metall
Stena Metallkoncernen bedriver återvinning, bearbetning och förädling av metaller, papper, elektronikskrot och farligt avfall. Inom koncernens verksamhet ryms dessutom internationell handel med stål, metaller och olja. Koncernen erbjuder kvalitetssäkrade lösningar till olika branscher och sektorer i samhället.
Läs mer på www.stenametall.se

Taggar: