Jiggrt - nästa generations frågesports-app är här

Report this content

I dagarna släpper det nystartade bolaget Quizz Nest ”jiggrt”. Jiggrt är en av de mest avancerade och påkostade frågesportsappar som Sverige (och världen) sett. Genom att närma sig andra sociala sammanhang som Facebook och Instagram ändrar Jiggrt idén om vad en frågesportsapp är och vad man kan använda den till.

Förutom tusentals frågor i massor av kategorier med smarta rankinglistor erbjuder Jiggrt nu ett nytt sätt att skapa egna frågesporter som användaren själv döper och bjuder in sina vänner till.

”Från att vara ett roligt tidsfördriv på bussen blir frågesportsappen nu även ett sätt att hålla kontakt med vänner och hänga med i allt som händer” säger Teddy Hedenqvist, marknadschef på Jiggrt.

Med Jiggrt kan du enkelt göra en frågesport om festen i helgen, ditt favoritlag eller en stad du och dina vänner snart ska besöka. Du kan bjuda in så många du vill och styra hela spelet. Du kan skapa textfrågor, bildfrågor (med bilder du tar eller hämtar i din telefons bibliotek) och kartfrågor. Du kan även chatta, betygsätta och kommentera. Det handlar helt enkelt om ett sätt att umgås genom frågor (och svar).

Utöver skräddarsydda Jiggrts och alla frågor i appens bibliotek kan man också välja att spela företagsjiggrts (Goods). Exempel på företag som satt ihop frågesporter där man just nu kan vinna fina priser är: 1) Rädda barnen, Vitamin Well, EF och Eriks Såser.

Precis som Facebook, Twitter eller Instagram är Jiggrt helt gratis.

Ladda ner och prova Jiggrt här: jiggrt

För mer information, vänligen kontakta:

Teddy Hedenqvist

teddy@jiggrt.com

Ps. Jiggrt betyder ungefär ”pimpla” på engelska men det spelar ingen roll.

teddy@jiggrt.com

Taggar: