MrJet Rewards – resor som ger mer

Report this content

Svenskar reser allt mer. Bara förra året gjorde vi i snitt två resor per invånare och över 18 miljoner resor tillsammans. För att möta nya resvanor och önskemål lanseras nu ett helt unikt lojalitetsprogram. Ett program där resor förvandlas till början på nya äventyr redan vid bokningen. MrJet sammanfattar programmet med orden; resor som ger mer.

Vi reser allt längre och oftare. I takt med resandet ökar också medvetenheten. Vi jämför priser, resmål och läser recensioner från andra resenärer. Nu lanseras ett lojalitetsprogram där nya och befintliga medlemmar möts av ett snabbt, enkelt och transparent bonussystem. För varje resa som bokas får medlemmen pengar till nästa resa. Hur mycket redovisas tydligt redan i bokningsstadiet. När bokningen är genomförd kommer pengarna omedelbart in på lojalitetskontot och kan användas för hotellnätter på nästa äventyr.

Lojalitetsprogrammet kommer från den stora researrangören Orbitz som redan lanserat programmet med stor framgång i USA där resenärer bokat resor på ett nytt och fördelaktigt sätt i över ett år. Utöver pengar får MrJet Rewards-medlemmar även en rad andra förmåner.

”Som lojalitetsmedlem kan du till exempel bli uppgraderad, få en välkomstpresent på rummet eller få ersättning för bagage- och wifi-kostnader”, säger Björn Alvarsson, Head of Marketing på MrJet.

MrJet Rewards i praktiken
För att blir medlem registrerar du dig på MrJet.se. Köper du sedan exempelvis en paketresa till Thailand över jul och nyår med flyg och hotell för familjen (4 personer i 2 veckor) fylls ditt konto med 2 500-3 500 kr redan vid bokningen. En reward som exempelvis räcker till två nätter på ett bättre hotell i London.

MrJets Rewards går även att kombinera med andra reseföretags bonussystem. Bokar du en SAS-biljett hos MrJet får du både pengar på ditt MrJet-konto och eurobonuspoäng hos SAS. Bonus på bonusen kan man säga.

MrJets nya kostym
I samband med lanseringen av MrJet Rewards byter nätresebyrån grafisk profil. Det nya utseendet hänger ihop med företagets steg mot ett modernare resande.

För mer information kontakta:
Björn Alvarsson, Head of Marketing MrJet

bjorn.alvarsson@ebookers.com
 +46 8 555 122 07

För högupplösta bilder eller intervjuer kontakta
Erik Höglund, PR-byrån Kelly and Pling

erik.h@kellyandpling
+46 706 29 11 85

MrJet är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud av flygbiljetter, hyrbilar, hotell och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 12 europeiska länder. MrJet/ebookers ingår i den globala reseaktören Orbitz Worldwide (NYSE: OWW).

Besök www.mrjet.se

Taggar: