Robert Quaak ny VD för naturstenskedjan Steny

Report this content

Paul Persson lämnar rollen som VD för Steny AB och återgår till styrelseledamot. Till ny VD har styrelsen utsett Robert Quaak som med mångårig internationell erfarenhet från bland annat stenbranschen, lyfter Steny in i expansionsfas.

Robert Quaak har nyligen återvänt till Sverige efter många år i USA. Han har gedigen erfarenhet från stenbranschen men även från e-handel. Han har varit operativt ansvarig på Rhodes Architectural Stone, Kvalitetschef på REI och ansvarig för internationell affärsutveckling på e-handelsföretaget Zulily. Under tiden i USA var han även verksam inom Swedish American Chamber of Commerce i Seattle, under sin tid i USA.

- Det är med stor förväntan vi välkomnar Robert Quaak in i Steny. Vi är mycket glada att ha rekryterat Robert, som med gedigen kunskap om både sten och e-handel är helt rätt person att leda Stenys fortsatta tillväxtresa, säger Sophie Persson, Stenys styrelseordförande.

- Steny är ett unikt bolag. Jag ser fram emot att bidra till den fortsatta resan där vi får genomslag för Stenybolagens kvalitet, hantverkskunskap och höga service, säger tillträdande VD för Steny, Robert Quaak. Jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med Stenys medarbetare, styrelse och kunder.

För ytterligare information, var god kontakta

Robert Quaak, VD, robert@steny.se , 0708-47 11 48

Sophie Persson, styrelseordförande, sophie.persson@agent-a.se, 0733-86 56 60

Pressbilder, fakta och lista över återförsäljare finns tillgängligt på www.steny.se

Steny

Natursten är ett hållbart, beständigt och vackert material som lyfter alla typer av interiörer. Med Steny som leverantör gör du ett stensäkert val: vi är en rikstäckande kedja som står som garant för hög kvalitet, yrkesskicklighet och lokal kundservice. Ni hittar oss från Burträsk i norr, till Lund i söder. Vi kan hantera stora volymer kombinerat med individuell kundanpassning och ledande leveranssäkerhet. Steny gör det enkelt att göra ett smart och hållbart val.