Den spännande upplösningen är här!

Report this content

Den 22 september släpper Massolit Förlag Den felande länken, den tredje och avslutande delen i Stefan Tegenfalks uppmärksammade deckartrilogi som inleddes med Vredens tid 2009 och följdes av Nirvanaprojektet året därpå. Trilogin har blivit en stor försäljningsframgång och optionsrätten har nyligen förvärvats av Sveriges Television.

Kriminalkommissarie Walter Gröhn har inte varit sig lik sedan han blev fråntagen utredningen av de brutala morden på några av rättsväsendets viktigaste företrädare. Han beslutar sig för att ta semester och resa till Frankrike för att söka efter svar med hjälp av sina kontakter inom Europol. Även kriminalassistent Jonna de Brugge har blivit bortkopplad från fallet, och har dessutom en internutredning hängande över sig.

I väntan på att internutredningen ska bli klar, fattar Jonna ett ödesdigert beslut. Ett beslut som inte bara kommer att påverka hennes framtid inom polisen, utan också leda henne in på en mörk väg kantad av databrott, olagliga undersökningar och en mardrömsliknande jakt där hon tvingas kämpa för sin egen överlevnad.

Stefan Tegenfalk är född 1965 och bosatt på Ekerö utanför Stockholm. Han arbetar till vardags med forskning och utveckling inom telekom och är en av grundarna till Bredbandsbolaget.

I ljudboksversionen står som tidigare skådespelaren Reine Brynolfsson för uppläsningen.

Om Vredens tid:

”Det här är verkligen en rafflande historia”

Yukiko Duke, SVT Gomorron Sverige

”(...) den här fullfjädrade debutthrillern plockar jag utan minsta tvekan in bland ÅRETS BÄSTA

BÖCKER.”

Iwan Morelius, hedersledamot Svenska Deckarakademin

För recensionsexemplar, högupplösta bilder, intervjuförfrågningar eller andra pressrelaterade frågor, vänligen kontakta:

Malin Sternefors

forlaget@massolit.se