Föreläsningsturné för succéförfattaren Tobias Schildfat

Report this content

Tobias Schildfat, succéförfattaren till boken - Vägen till din första miljon – alla kan bygga en egen pengamaskin, ger sig ut på föreläsarturné.

Roos & Tegnér förlag är redan uppe i tredje tryckningen sedan boksläppet i slutet på mars 2010 eftersom boken sålt slut gång efter gång. Boken var under våren en av de mest sålda non-fiction i hela landet och den tryckta upplagan är nu uppe i 20 000 böcker. I takt med att läsarantalet fortsatt öka har föreläsningar och förfrågningar om föreläsningar också ökat. Författaren till boken, Tobias ger sig därför ut på en föreläsarturné under hösten uppbackad av SAJ föreläsarbyrå som sköter bokningar och information.

Hur kommer det sig att det blir en föreläsarturné?

- Först och främst för att det efterfrågas föreläsningar, men också för att jag tycker det är mycket givande att få komma ut och träffa människor och läsare, en bra kontrast till att skriva själva boken, säger Tobias Schildfat.

Vad föreläser du om?

-Bokens framgång bygger tyvärr på att de flesta av oss aldrig fått reda på hur man, även med små medel, över tiden kan bygga en mycket stark egen pengamaskin som ökar både den finansiella tryggheten och friheten i var och ens livssituation. Föreläsningen berättar om dessa möjligheter och hur man går till väga.

Vem har nytta av föreläsningen?

-Min föreläsning riktar sig till både anställda och företagare såväl som till privatpersoner. När man bygger en egen pengamaskin lär man sig principer som gäller också i företagsvärlden och den offentliga sektorn. Med ökad förståelse för dessa principer kan man som anställd eller företagare bidra på ett ännu bättre sätt i sin verksamhet samtidigt som man bygger en stark egen ekonomi och därmed ökar sin ekonomiska frihet i livet.

Vägen till din första miljon – alla kan bygga en egen pengamaskin

Många drömmer om att bestämma mer över sin egen tid – ju bättre ekonomi, desto tryggare och friare kan du känna dig. Valmöjligheterna blir fler och du kan i större utsträckning välja vad du själv vill göra. Det fantastiska är att vem som helst med relativt små medel över tiden kan skapa en alldeles egen PENGAMASKIN som är så stark att det förvånar de flesta. Det krävs ingen speciell utbildning, yrkeserfarenhet eller extrem talang, allt som behövs är en vilja och uthållighet. Resan är kul och resultatet kan bli enastående. För vad är egentligen en bok om pengar? Jo, det är en bok om drömmar och personlig frihet.

Om författaren:

Tobias Schildfat, boende i Malmö, började bygga sin egen pengamaskin redan som tonåring. Det blev början på en resa som med tiden har ökat hans ekonomiska oberoende och frihet i livet. Han är utbildad civilekonom och har bland annat arbetat som aktiemäklare på Handelsbanken och som affärsområdeschef på Findus. Idag driver Tobias e-handelsföretaget Solentro tillsammans med sin bror.

Läs mer om Tobias på SAJ´s webbsidawww.saj.se och följ hans blogg på www.minpengaskin.se.

För bokning av föreläsningar, information & frågor:

SAJ Föreläsarbyrå,
Stefan Jonsson
E-post:  stefan@saj.se

www.saj.se

Journalister som vill ha ytterligare information vänligen kontakta: Tobias Schildfat, 0702 28 35 97, tobias@solentro.com

Taggar: