GRÄNSLÖST ENTREPRENÖRSKAP OCH EN VÄLSMAKANDE AFFÄR

Report this content

Vad händer när en lagom framgångsrik konsult i 50-årsåldern hoppar av karriären och tillsammans med sin fru köper en delikatessbutik i lilla Rönninge? En delikat affär är en personlig och humoristisk berättelse om småföretagarens jakt på lönsamhet och hållbarhet – i jobbet och i livet.

Alla har vi väl någon gång tröttnat på jobbet, velat prova vingarna, kasta sig ut i det okända, följa hjärtat och drömmarna?

Steve Malmström vågade. En dag lämnar han sin bekväma tillvaro och investerar tillsammans med sin fru, journalisten Ingrid Kindahl, i en butik i Stockholms utkant. Där startar de upp Rönninge delibutik, en delikatessbutik med egen catering. Butiken blir snabbt en central plats i lilla Rönninge, och snart sprider sig ryktet och det börjar strömma in långväga beställningar på gastronomisk lyx.

»Det krävs mycket jobb att driva en egen butik, mer än jag någonsin hade kunnat ana, men det är också väldigt mycket glädje i att jobba med något man verkligen brinner för. Jag har investerat hela min själ i det här projektet« säger Steve Malmström.

I En delikat affär – Entreprenörer för det goda livet berättar den nyblivne handlaren om sina chockartade upplevelser. Inte minst är det svårt att få ihop affären och betvinga den byråkrati som verkar sammangadda sig mot en alltför enkel framgång. Det är en ärlig och varm berättelse som vänder sig till alla som någon gång har funderat över att lämna den invanda lunken för att uppfylla en dröm. Och till alla som tycker om en god berättelse fylld av tänkvärda funderingar om hur man kan utnyttja tidigare erfarenheter och ta dem med in i ett nytt liv.

Följ arbetet i Rönninge delikatessbutik på bloggen: www.delibutik.se

För intervjuer och friex, vänligen kontakta: MATTIAS ERIKSSON STEVALI PUBLI RELATIONS
TEL: 070 735 71 73 E-POST: mattias@stevali.se

RELEASE! Den 17:e februari mellan klockan 17 – 19 har du chansen att träffa Ingrid och Steve. Njut av godsaker från butikens välfyllda sortiment och passa samtidigt på att få en pratstund med författarna över ett glas vin.

HITTA TILL RÖNNINGE DELIBUTIK

Taggar: