Stockholm får en ny streetfoodhall mitt i city

Report this content

20 januari öppnar Sthlm City Food Hall på Klarabergsgatan i centrala Stockholm. Den nya mathallen samlar olika restauranger som tillsammans serverar mat från hela världen. Sthlm City Food Hall satsar även på ett brett dryckesutbud samt en skön kvällstämning med DJ:s på helgerna.

Stockholms nya streetfoodhall består av åtta restauranger som serverar mat från flera av världens mest populära kök. Samtliga enheter i lokalen drivs av olika aktörer som handplockats för sin kvalitet. Det ger besökarna en enorm meny av olika rätter att välja på.

– Med Sthlm City Food Hall vill vi skapa en mysig och modern restauranghall för alla som vistas i city oavsett om det är för jobb, shopping, AW eller kvällshäng. Därför satsar vi extra hårt på inredningen, stämningen och utbudet av mat och dryck, säger Einar Örn Einarsson står bakom Sthlm City Food Hall.

Den nya hallen får en yta på närmare 400 kvadratmeter med 200 sittplatser samt en uteservering under sommarhalvåret. För designen av Sthlm City Food Hall står den isländska design- och inredningsbyrån Haf Studio. Invigningen sker den 20 januari 2023.

För mer information kontakta:
Einar Örn Einarsson
Mail: einar@zocalo.se

Om Sthlm City Food Hall
City Food Hall är en ny mathall på Klarabergsgatan 29-31 centrala Stockholm. Varje restaurang drivs av enskilda aktörer som samlas under ett driftsbolag. Tillsammans erbjuder de mat och dryck från hela världen i en designad miljö. Bakom satsningen står entreprenören Einar Örn Einarsson som tidigare grundat restaurangkedjan Zócalo.

www.cityfoodhall.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Med Sthlm City Food Hall vill vi skapa en mysig och modern restauranghall för alla som vistas i city oavsett om det är för jobb, shopping, AW eller kvällshäng. Därför satsar vi extra hårt på inredningen, stämningen och utbudet av mat och dryck.
Einar Örn Einarsson, Sthlm City Food Hall.