STIBO SYSTEMS I LEDANDE ANALYSFÖRETAGS "MAGIC QUADRANT" FÖR SIN HANTERING AV PRODUKTMASTERDATA

Report this content

Aarhus, Danmark, 10 januari 2012 — Stibo Systems, som är ledande inom området Strategic Information Management Technology and Solutions TM, meddelade i dag att företaget placerats i Magic Quadrant för oktober 2011 för sin hantering av produktmasterdata (Master Data Management for Product Data), av Gartner Inc. världsledande inom it-forskning och rådgivning. I sin årliga rapport om MDM ger Gartner en uppfattning om marknaden baserat på erfarenheter som globala kunder haft från att implementera masterdatahanteringstekniken, och på kriterier som används för att identifiera och utvärdera leverantörer.

Aarhus, Danmark, 10 januari 2012 Stibo Systems, som är ledande inom området Strategic Information Management Technology and Solutions TM, meddelade i dag att företaget placerats i Magic Quadrant för oktober 2011 för sin hantering av produktmasterdata (Master Data Management for Product Data), av Gartner Inc. världsledande inom it-forskning och rådgivning. I sin årliga rapport om MDM ger Gartner en uppfattning om marknaden baserat på erfarenheter som globala kunder haft från att implementera masterdatahanteringstekniken, och på kriterier som används för att identifiera och utvärdera leverantörer.

– Vi ser det som en enastående prestation och en stor ära att få vara med i Gartners Magic Quadrant, säger Mikael Lyngsø, vd för Stibo Systems. – Att vara pionjär och innovatör av masterdatahantering inom vårt område sedan mitten av 90-talet, tillsammans med möjligheterna att kombinera vårt kunnande om masterdatahantering med tekniken för produktinformationshantering och tjänster, har gett oss enorma fördelar inom det här affärssegmentet. Uppenbarligen har våra kunder sett det stora värdet i vad vi har att erbjuda. Vi är tacksamma för att Gartner hjälpt marknaden att förstå hur MDM fungerar och vad kunderna ska efterfråga hos en affärspartner.

Stibo Systems länkar samman leverantör, produkt och övriga informationstillgångar genom en integrerad process. Stibo Systems STEP-plattform effektiviserar processen för att samla in, hantera och dela företagets information inom hela verksamheten. Detta ger en enda betrodd källa för strategisk information och gör att kunderna kan omvandla kunskaperna inom olika avdelningar till en företagsgemensam tillgång, vilket ger ökad lönsamhet, minskad risk och större flexibilitet.

För mer information, besök Stibo Systems webbplats: http://www.stibosystems.com/se eller ring +45 89 39 11 54.

Om Magic Quadrant

Gartner rekommenderar inga leverantörer, produkter eller tjänster som beskrivs i dess forskningspublikationer, och råder inte tekniska användare att endast välja de leverantörer som har högsta betyg. Gartners forskningspublikationer består av yttranden från Gartners forskningsorganisation och bör inte tolkas som uttalanden av fakta. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med hänsyn till denna forskning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Om Stibo Systems
Stibo Systems är marknadsledande inom strategisk informationshanteringsteknik och lösningar. Stibo Systems STEP-plattform har en flexibel arkitektur som kombinerar masterdatahantering (master data management – MDM) med produktinformationshantering (product information management – PIM) för att skapa en enda resurs, kallad strategisk information. Det gör det möjligt för företag att genom en integrerad process hantera sin information på en global nivå. Bland Stibo Systems internationella kunder finns GE, Sears, Siemens, Trek och Thule. Stibo Systems ingår i den privatägda företagsgruppen Stibo A/S, som grundades 1794 och har huvudkontor i Aarhus, Danmark. För mer information, besök www.stibosystems.com/se.

Anne-Marie Gebbink

Marketing Coordinator

amge@stibo.com

Stibo Systems är världsledande inom Strategic Information ManagementTM. Stibo’s STEP-lösning är en flexibel plattform som tillåter företag att hantera mycket komplex information globalt genom användning av integrerade informationsprocesser. Plattformen kombinerar strategisk information (MDM) med produktinformationshantering (PIM), vilket skapar konsekvens i produktrelaterade affärsprocesser i hela organisationen. Referenser: GE, Sears, Siemens, Sony, B & Q, Screwfix, Fujitsu, Thule, The Home Depot, Target, Thomas Cook, VWR, Wolseley, Würth och många andra globala företag. Se mer information om www.stibosystems.com/se.

Taggar: